• Pälsboll

Tårtan - vad ska man ha i?

Vad kommer ni ha för "fyllning" i tårtan?
    Och vad har ni utanpå? (t.ex. marsipan)

Vi har hittat ett konditori där man får välja att ha i precis vad man själv vill. Men vi har ingen aning om vad man ska ha, eller vad som passar med vad.
    Blir lite tråkigt att ha en vanlig prinsesstårtsfyllning...

Så berätta nu vad ni ska ha i och på era tårtor :)

• Svar på tråden Tårtan - vad ska man ha i?
  • Lyckliga013bruden

Vi fick välja på tråka vanliga fyllningar, tyvärr för det finns mycket annat jag hellre hade haft.

Viol och lakrits t.ex. eller något annat oväntat

• Eriane

Kommer ha tårtan med sugarpaste. Turkos med dekorationer av snäckor, sjöstjärnor och koraller. Istället för brudpar kommer vi ha två sjöhästar. Smakerna kommer att vara blåbärs mousse & vit choklad mousse

• Plutten2010

För oss blir det en White Lady (chokladbotten, vaniljkräm, chokladgrädde och vit marsipan). Mums!

• Karolina A

Vi ska ha chokladmousse och jordgubbssylt och vit marsipan över.

• Lara C

@Eriane, sjöhästar? Coolt, någon särskild anledning? Havstema?

Det jag och m2b varit överens om sedan långt innan han friade var att om (nu mera när) vi gifter oss ska vi ha choklad tårta. Helst något slags vitt utanpå, men chokladmousse och någon annan smak som bryter lite, hallonmousse eller liknande, ska vi ha.

Kan tillägga att ingen av oss är så förtjust i prinsesstårta eller andra gräddiga tårtor, utan chokladsmak är enda alternativet.

• KatjaB

jag hade massor av ideér på saker vi ville ha, bland annat var jag inne på att ha svartvinbärskompott i, men sen när vi väl satt där så var deras förslag det allra godaste.

det blir smördegsbotten, sockerkaka, vaniljpannacotta, chokladmousse, cholkad, marsipanöverdrag.

• Casmel

Vi ska ha sockerkaka, vaniljgrädde och passionfruktsmousse med marsipanlock och locket ska se ut som framsidan av våra inbjudningskort så gott det går ialla fall
    Oj glömde säga att vi ska ha en tårta till mig och älsklingen och sen ska vi ha genomskinliga fyrkantiga tårtkoppar eller vad man ska säga till gästerna istället för cupcakes

• Zephiennia

Vi har inte spikat något ännu, men jag är allergisk mot nötter/mandel så det lär bli sugarpaste. Och då vårt färgtema är "solros" (alltså mörkt brunt, gult och grönt) så finns det en överhängande risk att det blir en grön tårta med solrosor på!

Gällande fyllning är vi inte ens i närheten av överens. Jag är chokladälskare och min BM är inte speciellt förtjust i choklad. Däremot köpte han en väldigt god tårta från konditoriet som vi antagligen kommer beställa vår bröllopstårta från, och i den var det passionsfruktsmousse och den var gudomligt god. Så vi får se. Jag tycker man ska ta det man tycker är gott osså får alla andra tycka vad dom vill!

• Nordiskbrud

Vi hade browniebotten med en mörkchokladtryffel på sedan var det mörk chokladmousse blandad med färska hallon. "Chokladskal" som en cylinder runt och så en mörk chokladspegel med frukter, bär och blommor på den. Otroligt god och vacker Och inte alls mäktigt, fast det låter så

• pettan

vi ska ha browniebotten med chokladtryffel och överst hallonmousse med små bitar hallon i och ovanpå färsk frukt!

Svar på tråden Tårtan - vad ska man ha i?