• lärkan

    Vanligt namn!!

    Anna Johansson, det vanligaste kvinnonamnet. Det är jag {#lang_emotions_laughing}


    Jag blev kontaktad via min hemsida av SvD:s reporter av den roliga anledningen att jag har sveriges vanligaste namn, för- och efternamn. Var bara tvungen att lägga ut denna länk eftersom jag tycker att det är en otroligt charmig artikel, plus att jag faktiskt blev oerhört smickrad över att hon fann just mig av alla de Anna Johansson som bor i vårt avlånga land... {#lang_emotions_smile} 


    www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/fem-om-sina-namn_4585181.svd


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Svar på tråden Vanligt namn!!
  • lärkan

    Fler Anna Johansson på detta forum?!


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • asfaltsbarn

    Vad kul att de hittade just dig! Jag hade gärna haft ett vanligare namn och inte ständigt bli förknippad med mina äldre syskon..

  • lärkan

    *hihi* Finns för- och nackdelar med allt {#lang_emotions_wink} Jag var som sagt var inte stormförtjust i Anna J när jag växte upp... Kändes inte som jag...


    Men nu är det verkligen inga problem med mitt namn, snarare tvärtom, det är ju lätt att komma ihåg och lätt att stava {#lang_emotions_sunny} 


    Vad heter du *nyfiken* ?


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Idli

    Nej men va roligt. Jag minns när jag var liten att jag hellre ville heta Anna som är mitt andra namn. Tyckte mitt namn var så kort och tråkigt. Ida bara tre bokstäver. =) Men men så kan det vara. Vad kul att du blev utvald utav alla andra i Sverige. Jag hade känt mig jättespeciell trots det att man hade Sveriges vanligaste namn. =)

  • lärkan
    Idli skrev 2010-04-20 22:44:12 följande:
    Nej men va roligt. Jag minns när jag var liten att jag hellre ville heta Anna som är mitt andra namn. Tyckte mitt namn var så kort och tråkigt. Ida bara tre bokstäver. =) Men men så kan det vara. Vad kul att du blev utvald utav alla andra i Sverige. Jag hade känt mig jättespeciell trots det att man hade Sveriges vanligaste namn. =)
    Ja, jag blev faktiskt lite chockad men enormt smickrad över att vara den utvalda Anna Johansson *hihi* Det var som om det var en revasch mot Anna J {#lang_emotions_wink}

    Har Maria som andranamn och det är ju inte direkt ovanligt det heller *hihi* Jag ville heta mitt tredje namn istället, Elisabeth.


    Tycker Ida är ett väldigt fint namn och Anna är ju faktiskt bara en bokstav mer!!


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Maxiander

    Vad roligt! grattis eller vad man ska säga!

    Jag har så otroligt ovanligt förnamn vilket både har sina för och nackdelar. Lite lagom vanligt/ovanligt hade nog varit bäst tror jag.

    www.maxiander.se

  • lärkan

    Tack {#lang_emotions_sunny}


    Det finns 303382 kvinnor som har förnamnet Anna. Av dessa har 112927 namnet Anna som tilltalsnamn.


    Det finns 261922 personer som har efternamnet Johansson.


    Så unik man känner sig {#lang_emotions_wink}


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Trasan99

    I know the feeling, jag döptes till Linda Maria när jag föddes 1980. Det året var Maria vanligaste flicknamn, Linda kom på andra plats. Lägg till ett vanligt son-namn på det. Jag bytte förnamn officiellt när jag var 18 och fick nu äntligen byta bort efternamnet också, nu är vi bara två i Sverige som heter som jag. Jag älskar det! Jag har alltid hatat att vara vanlig, men det hänger nog ihop med min personlighet...

  • lärkan
    Trasan99 skrev 2010-04-21 07:39:14 följande:
    I know the feeling, jag döptes till Linda Maria när jag föddes 1980. Det året var Maria vanligaste flicknamn, Linda kom på andra plats. Lägg till ett vanligt son-namn på det. Jag bytte förnamn officiellt när jag var 18 och fick nu äntligen byta bort efternamnet också, nu är vi bara två i Sverige som heter som jag. Jag älskar det! Jag har alltid hatat att vara vanlig, men det hänger nog ihop med min personlighet...

     


    Jag föddes 1981 och det året var Anna i topp!! Jag höll på att bli en Anna-Maria, men det ville inte pappa, men fick ju med mig Maria och Elisabeth i alla fall som andra och tredje namn...


    Som sagt var så lider inte jag så mycket över mitt vanliga namn, men kanske det har varit en undermedveten drivkraft att bli sångerska, att jag faktiskt har ett större hävdelsebehov än vad jag vågar erkänna?!?!


    Men i så fall så har det ju bara varit en positiv drivkraft som jag fått av mitt vanliga namn som gör mig mer tacksam inför mina föräldrars val {#lang_emotions_wink}


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • lärkan

    Ingen mer Anna Johansson på detta forum?! Hmmm... Låter osannolikt... {#lang_emotions_sunny}


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • asfaltsbarn
    lärkan skrev 2010-04-21 14:05:13 följande:
    Ingen mer Anna Johansson på detta forum?! Hmmm... Låter osannolikt...
    Det måste det finnas!
    lärkan skrev 2010-04-21 14:05:13 följande:
    Ingen mer Anna Johansson på detta forum?! Hmmm... Låter osannolikt...
    Det måste det finnas!

     


    lärkan skrev 2010-04-20 22:43:42 följande:
    *hihi* Finns för- och nackdelar med allt Jag var som sagt var inte stormförtjust i Anna J när jag växte upp... Kändes inte som jag... Men nu är det verkligen inga problem med mitt namn, snarare tvärtom, det är ju lätt att komma ihåg och lätt att stava   Vad heter du *nyfiken* ?
    Jag heter Pia Östlund, det värsta är att när jag bytt namn så är jag den enda i sverige som heter det..
  • lärkan
    asfaltsbarn skrev 2010-04-21 18:17:15 följande:
    Jag heter Pia Östlund, det värsta är att när jag bytt namn så är jag den enda i sverige som heter det..
    Ja, det kanske inte är så roligt förstås, ensam om ett namn, men dessto unikare {#lang_emotions_wink}
    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Maxiander
    lärkan skrev 2010-04-21 19:54:24 följande:
    Ja, det kanske inte är så roligt förstås, ensam om ett namn, men dessto unikare
    Mitt förnamn gör att jag, i princip oavsett vilket efternamn jag har, alltid kommer vara ensam om mitt namn... Och jag vågar nog säga att jag garanterat är den enda med mitt namn på hela jorden och så även kommer vara efter det att jag bytt namn. Skulle få byta till ett franskat eller Amerikanskat efternamn om jag skulle vilja bli vanligare typ... Men nu blir det kärlekens eftrrnamn så jag får fortsätta vara unik livet ut... Skulle kännas allt för konstigt att byta förnamn även om idén någon gång slagit mig...

     


    www.maxiander.se

Svar på tråden Vanligt namn!!