• Rapsbr­ud
    Äldre 16 Apr 23:25
    7355 visningar
    22 svar
    22
    7355

    Hur ska ni duka/dekorera?

    Hur har ni tänkt att ni ska duka/dekorera borden vid er fest/bröllopsmiddag?

    Vi kommer att ha mörklila dukar som täcker hela borden, vitt porslin, vita servetter där vi knyter fast bordsplaceringskorten med ett lila band runt om, en silverkandelaber på honnörsbordet och enkla silverljusstakar med mörklila ljus på de andra borden, vita lite klotformade glasvaser från Ikea med någon enstaka vit ros i och till sist några små vita trähjärtan utspridda på den lila duken.

  • Svar på tråden Hur ska ni duka/dekorera?
  • KatjaB
    Äldre 17 Apr 08:36
    #1

    Vi har ett honnörsbord och runda bord. Har vita dukar, vita stolsöverdrag och gammelrosa band runt stolarna. PÅ honnörsbordet är det löpare i gammelrosa, men på de runda har jag inte löst det än med hur jag ska göra.. om det ens behövs något av det gammelrosa tyget.
    Men diamantkonfetti i två olika storlekar i mängder, skålar med fot, i rosa klarglas med låga runda blomsterarrangemang i, ljuskoppar i glas med spets på på de runda borden och kandelabrar på honnörsbordet. Runt servetten sitter sidenband, samma band återkommer runt vinkarafferna, svart på rödvinet och vanilj på vitvinet. O så festprogram och bordsplacering också.


  • Eriane
    Äldre 17 Apr 09:24
    #2

    Vi kommer att ha ett honnörsbord. Och sen om det går flera mindre bord. Inga långbord. Men det kan hända det inte går då vi ska ha ganska många gäster.

    Vi kommer att ha vita dukar och som pynt på borden kommer vi ha snäckskal (Temat är tropiskt havstema) Och istället för dom vanliga blombuketterna kommer vi att ha glas skålar med turkosa flytljus och vita blommor som flyter på vattnet. Om vi har råd (Har väldigt pressad budget) Kommer vi även sätta upp sånt tyg i taket (som tyll fast mjukare) Läste i en post att det ska finnas billigt på ikea som gardiner. Kommer troligtvis även (återigen pengafråga) Ha palmblad uppsatta på väggarna.

  • kenttj­ej
    Äldre 17 Apr 10:35
    #3

    Vi kommer att ha ett E-bord (dvs honnörsbord med tungor ut), vita dukar med lila löpare (en tunn panelgardin från IKEA!), 5-armade silverljusstakar, jag gör även servettringar av silvrig ståltråd med pärlor i vitt och lila. Vi knyter fast de lila placeringskorten med tunn silvertråd i servettringarna. Vita linneservetter har vi, servettringarna är dessutom som en lite favour till gästerna som de gärna får ta med hem! Ska följa tråden för ytterligare inspiration.

  • fryser
    Äldre 17 Apr 10:43
    #4

    puffar på denna tråd..behöver inspiration

  • JBB
    Äldre 17 Apr 17:35
    #5

    Troligtvis kommer våra bord vara i "U"-format. Med vita velour dukar med vitt porslin, egengjorda servett ringar av blått papper med blåa band runt med en kylskåpsdiamant som dekoration. Borden kommer dessutom att ha massor med diamanter i alla möjliga olika storlekar och material. Vi kommer även ha mindre blomdekorationer med hjälp av blåklint, hur dessa ska se ut har vi inte riktigt bestämt än. Nyfiken på hur provdukningen ser ut? kika i så fall in på mitt galleri. Bilden är ej i jätte bra kvalité iomed att den är tagen med mobilkamera, men det kan ju ge lite inspiration till någon annan.

  • Casmel
    Äldre 25 Apr 15:46
    #6

    Vi ska ha E-bord tror jag. Honnörsbord med 3 tungor. Vita dukar med lila hjärtpaljetter spridda i mitten, värmeljusstakar och vanliga höga vita ljus i ganska låga hållare. Lila och cerisa vaser med egenplockade lupiner. Frostade vattenflaskor med lila band och "vatten"-lapp på plus festprogram vid varje tallrik. Lila servetter men dom vet jag inte riktigt vad jag ska göra med än...Lutar åt rullar med något snyggt runtom...

  • Rapsbr­ud
    Äldre 25 Apr 17:22
    #7

    Hoppas alla lägger ut bilder på sina dukningar så småningom, skulle vara jättekul att se hur era dukningar kommer se ut, alla låter jättefina!

  • 19juni
    Äldre 25 Apr 17:45
    #8

    Vår dukning kommer gå i ljusgrönt, naturvitt och svagt rosa toner. Det blir nästan som en E-dukning. Ett honnörsbord o sen bord ut från varje kant. Alltså inget i mitten. Hittade billig metervara på IKEA på naturvitt tyg för 19 kr, som ska bli underdukar. Sedan kommer det att ligga gröna panellängder över. På IKEA hittade vi även genomskinliga ljuslyktor ( 4 st för 9 kr) som vi ska ha blandat rosa/gröna ljus i. I endel av dem ska vi oxå ha sand med en blomma i. Eventuellt blir det några blomblad eller murgröna oxå längs borden.
    Vid vårt bord har jag köpt en låg skål som jag ska fylla med vatten, 2 flytljus i glashållare och blommor. Även 2 högre ljuslyktor som nästan ser ut som vinglas som ska fyllas med sand och gröna högre ljus.
    Servetterna går i grönt/natur/rosa med en ros på. Dem är så fina i sig så att jag tror inte att jag ska ha några servettringar runt utan kanske bara lägga dem på tallrikarna.
    Tror att jag fick med allt där=)

  • Mumin1
    Äldre 25 Apr 18:38
    #9

    Vi kommer att ha enklare bordsdekoration.


    Borden står i E-form. På borden ligger vita linnedukar och vita linneservetter. Porslinet är vitt och glasen klara.


    Då borden är mycket smala, kommer det inte att få plats några stora bordsdekorationer. Så vi har köpt 30 klara små ljuskoppar på IKEA, samma som 19juni beskrev ovan. Kommer att sätta en rosa ros i varje ljuskopp och gruppera ljuskopparna 5 och 5. Rosenbladen kommer vi att strö ut på borden, på mitten mellan dukningarna så att det blir en lång grön linje på mitten av borden. Förstår ni?


    På honörsbordet kommer brudbuketten stå i centrum. På ändarna av honnörsbordet kommer det stå en bukett med rosa rosor i på varje sida. De blommorna är de som vi dekorerar kyrkan med inför vigseln. Sen tar min bror med sig dem efter vigseln, fick faktiskt tips om det från kyrkvaktmästaren! Givetvis blir det rosenblad även på honnörsbordet.


    Vi känner oss nöjda med dekoreringen, enkel men fin.


     

  • Hanna0­5
    Äldre 20 Sep 08:59
    #10

    puffar den här tråden och vill se bilder! :D:D Det är bilderna som gör allt!

Svar på tråden Hur ska ni duka/dekorera?