• Jmms

Vilka psalmer...

...ska ni ha?

Vi har bestämt oss för psalm 201 "En vänlig grönskas rika dräkt", men det står helt still när det gäller att bestämma psalm 2.

Förslag?

• Svar på tråden Vilka psalmer...
  • Kjell Präst

Varför inte någon av vigselpsalmerna, till exempel nr 84 eller nr 411 - båda är vackra och relativt lättsjungna även om man inte hört dem tidigare.

• Jakobsson85

Vi har valt 82 och 411.

• Sanna2010

Puffar lite!!!! Gärna flera tips

• Jakobsson85

Det beror ju också på årstiden.. skulle jag gifta mi i maj eller juni skulle 199 vara ett givet val

• Rapsbrud

Vi gifter oss den 8 maj och ska ha nr 84 "Vi lyfter våra hjärtan", 197 "Den blida vår är inne" (samma melodi som till Den blomstertid nu kommer, men med annan mer vårlik text) och 200 "I denna ljuva sommartid".

• Sörön10

Vi ska ha vigseltexten till Den blomstertid. På bröllopsdagen ber vi.. Perfekt för oss! vill ha en melodi som alla kan!

Och En vänlig grönska!

• thebe

åååå ville med ha den blomstertid, men när jag sa det till prästen så tittade hon på mig som om jag vore ifrån mars. roligt att höra att någon annan tänker samme som vi.

Sörön10 skrev 2010-04-15 22:13:34 följande:
    Vi ska ha vigseltexten till Den blomstertid. På bröllopsdagen ber vi.. Perfekt för oss! vill ha en melodi som alla kan! Och En vänlig grönska!
  • wiicky

Vi kommer ha 411 - Gud har omsorg och 883 - Utan dig.

• a n n a

vi kör samma som "sörön10" :)

• Jmms

Nu är det bestämt att det blir psalm 201 och 883. Tack för alla tips. Förstätt gärna att ge förslag så kanske någon annan får tips till sin vigsel =)

Svar på tråden Vilka psalmer...