• Emmiiss

Möhippa Göteborg?

Är i full gång att planera en kompis möhippa och behöver alla möjliga tips&förslag på vad man kan hitta på? Gärna förslag på olika "uppdrag" som hon kan utföra under dagen.

• Svar på tråden Möhippa Göteborg?
  • Mörk Ängel

Det finns tydligen något ställe där man "leker" fångarna på fortet. Hade jag bott nära Gbg hade jag älskat att få göra det på min möhippa!

• fryser

vi ville inte vara allt för elaka men lite bus ville vi ha när vi hippade en nära vännina.. dagen innan gick vi runt i lite olika butiker o lämnade små gossedjur o lappa o förklarde vad som skulle hända o alla var såå hjälpsamma. A fick en lapp där det stod gå till ex mc o så förklarade vi att hon skulle samla på sig gossedjur o de fick hon genom att härma med olika gester o ljudläten. när hon härmade rätt djur så skulle den butiken ge henne djuret o en lapp. på den lappen stod det ex gå till intersport. när hon väl kom till sista butiken( som hon trodde var sist) så går hon fram o härmar olika djur o ingen i butiken fattar vad hon håller på med.meningen är att man skickar henne till en butik där man inte lämnat något eller bérättat vad som kommer att hända.. när hon väl fattar att det är så så är uppdraget slut.. kanske inte låter så kul men det är mycket skratt inblandat o man är inte grisig..

• Lajsan

Tänkte berätta vad jag fick göra på min möhippa som var i Göteborg så kanske du får några tips. Åkte först till Eriksberg hotel, där vi fick fot och handmassage alla i gruppen i samma rum sen bubbelpool på takterassen, efter det fika på piren, sen åkter vi till en studio i Gårda och spela in en skiva, efter det till Heden och spela miniäventyrsgolf, sen middag. Många roliga upplevelser.

• Fröken Söt

Vi hade möhippa för en vän i Göteborg. Vi plockade henne i halmstad, hade lite picknick med bubbel och jordgubbar och tog sedan tåget till Göteborg. Väl i Göteborg fick hon lite småuppdrag, som gav poäng som hon sedan skulle använda i baren på kvällen. Det var ganska varierande uppdrag, typ hålla en ruta fri från folk i tre minuter, samla tvättlappar från okända mäns kalsonger, fotografera olika saker (ett slott, en kändis mm), berätta för folk varför Halmstad ändå var liiite bättre än Göteborg osv. Uppdragen körde vi under hela dagen.
    I övrig var vi på chokladprovning, picknick på en kulle vid Chalmers, femkamp på Liseberg och sedan middag som avslutning.

Billigt och roligt!

• Troligen

Gökboet i göteborg var vi på min kompis möhippa.
    Det var mycket lyckat, många skratt. Googla gökboet så kan du läsa mer om det på internet. :)

• sigma

Jag planerade min systers möhippa här i gbg, hon bor i uddevalla så vi kidnappade henne där och tog tåget ner; på vägen fick hon göra ett husmorstest och be folk på tåget om äktenskapsråd som de fick skriva på lappar. Sedan åt vi sconesbrunch på café Hamngatan, sedan poledancekurs uppe vid redbergsplatsen, efter det bubbelpool och champagne på Hotell Panpramas privata relaxavdelning, middag på Wasa Allé och sedan hade jag fixat gästlista på Excet åt oss. Hon tyckte det var hennes livs bästa dag! (det var ju iofs innan bröllopsdagen =)

Svar på tråden Möhippa Göteborg?