• fibobs

Nej, jag vill inte...

....vigas medan Birger Jarl står och glor på mig, har jag kommit på.
    Har nu varit och tittat på slottets vigselrum i Linköping, men den nya utställningen tilltalar oss inte.
    Så vart tar vi vägen nu????
    Hjälp ni i Linkan med omnejd på ett bra fint ställe!!!

• Svar på tråden Nej, jag vill inte...
  • PrincessPink

När gifter ni er? Vill ni vara ute eller inne? Ska det varai Linköping eller kan det vara i t.ex Åtvidaberg? ;)

• fibobs

Nej, behöver vara i Linköping...eller strax utanför. Förslag?

• PrincessPink

Aha okej. Hmm, då vart det lite svårare men det finns ju till exempel slott och herrgårdar man kan vigas på. Hade det kunnat vara i Åtvidaberg så är Gamla kyrkan riktigt mysig och likaså Templet.

• Lyckliga013bruden

Om det ska vara borgerligt så kan ni vara varsomhelst =)

Löfstadslott, Ekenässlott, Omberg, Gamla Linköping (wärdshuset, Mjellersumsgården) Bjärka Säby, Bergsslussar (eller någon annan fin plats vid kanalen) Livgrenadjärmässen (festlokal men fin sådan så det går säkert att vigas där) Vadstenaslott, Finns fler ställen med det är dom jag kommer på just nu =)

• fibobs

Ja, vi vill ju inte åka riktigt så långt...bör ju helst vara i Linköping.
    Men det är klart att Ekenäs är ju jättefint!
    Jo, det ska va borgeligt så det är klart att man kan ha vigseln vartsom.
    TAck för förslag!

Lyckliga013bruden skrev 2010-04-12 13:53:21 följande:
    Om det ska vara borgerligt så kan ni vara varsomhelst =)Löfstadslott, Ekenässlott, Omberg, Gamla Linköping (wärdshuset, Mjellersumsgården) Bjärka Säby, Bergsslussar (eller någon annan fin plats vid kanalen) Livgrenadjärmässen (festlokal men fin sådan så det går säkert att vigas där) Vadstenaslott, Finns fler ställen med det är dom jag kommer på just nu =)
  • fibobs

Jaaa, det är ju fint faktiskt, det är bara vi och 2st vittnen.

Jessika81 skrev 2010-04-12 16:13:05 följande:
    Hur mycket folk måste få plats för att bevittna spektaklet? Om det bara är ni+ vittnen så är det här fint ju! Fast kanske mindre skoj vid dåligt väder...www.edu.linkoping.se/birgitta/dtr1210/ht04/al...
Svar på tråden Nej, jag vill inte...