• Petrah

Axelbandslös BH för stora bröst?

Letar med ljus och lykta efter en vit/gräddvit axelbandslös BH som ger bra stöd att ha under min brudklänning. Om någon har ett tips som jag kan pressa ned mina 75 G i så vore det toppen!

• Svar på tråden Axelbandslös BH för stora bröst?
  • aikidoaasa

Hakar på. Har ibland också det problemet. min storlek: 65E...

• Lara C

Har själv 65 G så jag vet vad ni menar...

Details eller Change (vet inte var de finns mer än i Stockholmstrakten, men det är bara att googla).

Kan rekommendera märket Panache, som man kan nätshoppa till ungefär halva priset från UK.

Och vill man ha fint axelbandslös torselette i benvitt typ så finns denna: www.bravissimo.com/products/lingerie/bodies-and-basques/masquerade/basques/mq13-details.aspx&ck=y2ZPi1BMYCY%3d
    (Finns även som bh)

• Casmel

Jag har själv stora och ska inhandla mina underkläder på en lite finare underklädesbutik där jag bor. Hon kommer beställa hem i min storlek och jag hoppas så att det kommer sitta snyggt Men jag vet hur det är att leta o leta efter något som ska sitta snyggt och inte kosta skjortan men det får man räkna med när man har stor byst tyvärr...

• Carin o  Mikael

Kolla på Åhléns i Sthlm. Köpte en Ck axelbandslös bh där i strl 75E... de har stort sortiment och bra storlekar för de som har lite mer udda.

/C & M

• Hvidbrud

Jag kan rekomendwra fantasie. Nu minns jag inte vad modellen heter, men jag hade en benvit med med små Rosa blommor i 65ff, normalt har jag 70f så jag gick ner en storlek runt och en upp i skålen för att få ett rejält stöd. Bästa bh'n ever! Den gick över hela bröstet så det skvulpade inte över och jag slapp vulgär ravin. Jag bestälde på figleavs.co.uk och där köper jag bara sen dess.
    Lycka till i jakten på den rätta bh'n!

• MissKitten

Jag tänkte in till närmsta shoppingcenter och prova lite idag. Har spanat in Wonderbra som verkar ha riktigt stora storlekar. Får se om jag har någon tur med mig idag.

• Cherrygirl

beror ju lite på vart du bor?

Men korsetten i Göteborg har bra axelbandslösa bhar i stora storlekar Tror de har upp till H-I.

Max mode i Skövde har också bra axelbandslösa bhar i stora storlekar.

• Petrah

Tack för tipsen!

Jag bor i Göteborg så det blir en tur till korsetten, Åhléns och Change idag. Twilfit var jag inne på häromdagen men de hade inte inne några i så stora storlekar.

Har jag ingen tur idag så blir det att chansa och beställa på nätet!

• Eriane

Triumph har en del. Dom brukar ha fler och större modeller på hemsidan man kan beställa än i butik

• fru raring

Jag har en Calvin Klein, men den är hudfärgad. Det är annars den enda axelbandslösa jag har provat som verkligen fungerat.

Däremot så har jag precis blivit med min första korsett. Inte alls så svårt och obehagligt som jag trodde, och den håller verkligen upp brösten. Nästan lite för mycket... :)

• Petrah

Tack för alla tips!

Till slut blev det ett köp av denna skapelsen, inte särskilt vacker men jösses vilken bra axelbandslös BH! Sitter som ett berg och trycker inte in, utan upp!

• Petrah

Haha, denna är det:

www.uppercut.se/default.asp&gendercategoryid=2&productnumber=UPGWO9335C99&categoryid=66&pagenr=1&productsperpage=20&picnr=1&orderby=1&frompage=products

• Lara C

Kanske inte världens sexigaste i sig själv, men med dig under blir det nog fint. {#lang_emotions_laughing}  Dessutom är det väl rätt bra med en slät under klänningen så att det blir bekvämt och klänningen ser snygg ut.

Själv ska jag packa ner korsetten i väskan inför klänningsprovning imorgon...

Svar på tråden Axelbandslös BH för stora bröst?