Bröllopstårtor
Vad ska ni ha för tårtor?
Smaker?
Vad ska ni ha för tårtor?
Smaker?
Jag ska baka själv! Så det blir en gräddtårta enligt min mammas recept, med jordgubb/vaniljsmak. Fanns inget annat alternativ för min m2b som älskar den tårtan, samtidigt som det är ett fint sätt att hedra mammas minne.
Låter gott.
Fint sätt att hedra din mamma på.
Min pappa gick bort för lite mer än 2 år sen.Jag ska ha en av de blommorna som jag valde till hans begravningsblomma i min bukett samt att jag funderar på ett foto.
blir en tårta på vit botten, chokladmousse och jordgubbsmousse som fyllning, täckt av 50/50 marispan och sockerpasta vit såklart.. vinröda rosor och murgröna som dekoration...
Låter både fint och gott.
Vi har vinrött som tema tillsammans med creme.Men ett hinder,sambon är tyvärr allergisk mot marsipan
då gör man allt i sockerpasta.. :)
Det är ju ett jättefint sätt att minnas och hedra din pappa. Min bukett binder jag av vita rosor, mina favoritblommor. Till mammas begravning hade jag en bukett bestående av vita rosor, och en annan vit blomma som påminde om vitsippor. Vitsippan var mammas favoritblomma. Så mamma blir med lite överallt, inte minst i mitt hjärta. Men det blir ju så. Jag är min mors dotter
Vilken lyxig tårta, Superstarfia! Låter hur gott som helst.
Jo bara det blir bra.Jag har testat och det blev lite sprickor..Nu ska jag inte baka själv utan det lämnas till en bagare
Bride in leather skrev 2010-04-08 21:54:36 följande: