• näsbo

Blått och vitt som färgtema

Hejsan!!
    Vi ska ha blått och vitt som färgtema men vi står stilla hur vi ska göra med bordsdekorationen, hur ska ni göra (som har dessa färger)? Vi har nämligen 90 gäster och vill inte att det ska bli allt för dyrt så dukarna ska vara vita och även servetterna men sen tar det stopp......vet inte vad vi ska ha sen.
    Berätta gärna och kom med idéer :)

• Svar på tråden Blått och vitt som färgtema
  • UBW

Vi har vitt, blått och grönt som färger.
    Grönt blir det väl framför allt i blomsterarrangemang och lite i trycksaker, så för övrigt blir det mest vitt och blått.
    Vi ska också ha dukning i vitt och blomsterarrangemangen på bordet blir boxar på ca 7x100 cm med vita blommor och lite grönt.
    För att få in lite blått i bordsdekorationerna tänkte vi låna in familjernas "kivi"-ljuslyktor i blått, vitt och grönt och sprida ut över borden.
    Om du har vitt som grundfärg är det ju lätt att använda blått som accentfärg tex. i dukar på övriga bord (presentbord, bord där tårtan står etc.) blå ljuslyktor, blåa drinkar i baren. Sen kan ju festprogrammet ha blå text eller framsida, det tillför ju ganska mycket blått på borden.
    Lycka till!

• GrodanoJag2010

Vi har blått, vitt, grönt och rött i vårat havstema.
    PÅ bordet har vi blå duk med stena och snäckor ringlande i mitten på bordet. Sen har vi låga vaser med en ros och björngräs i(varannan vit och röd). jusen blir vita och häftet vet jag inte ännu. =)
    vi har ju vårat på midsommardagen också så någon flagga ska vi nog få med i lokalen.

• näsbo

Ok, tack för informationen och tipsen :)

• Dolly84

Vi har ljusblå, mörkblå och vitt men inte havstema! Vi kommer ha vita linnedukar, ljusblå löpare som går i mitten på alla bord. Vita linneservetter som vi rullar och knyter blått sidenband runt. Sedan massor av vaser med blommor som går i vitt och blått på borden. Har inte kommit längre än så ;)

• näsbo

Dolly: Låter ungefär som vi har tänkt oss, men är osäker om vi ska ha blå löpare. Vad ska ni ha för blommor? Färg?? Ska ni fixa det på en blomsterbutik?

• näsbo

Dolly: Låter ungefär som vi har tänkt oss, men är osäker om vi ska ha blå löpare. Vad ska ni ha för blommor? Färg?? Ska en blomsterbutik fixa det?

• Leona75

Vi ska även ha giftbags med två chokladbitar i till varje gäst. Vi har lila som tema så det blir lila giftbags. Vi köpte våra hos diadema.se. De kostade 150 kr för 30 stycken så det är ju överkomligt.

• Dolly84

näsbo skrev 2010-04-09 11:53:35 följande:
    Dolly: Låter ungefär som vi har tänkt oss, men är osäker om vi ska ha blå löpare. Vad ska ni ha för blommor? Färg?? Ska en blomsterbutik fixa det?

Vet inte vad det blir för blommor, min mamma ska fixa det, men blå ska de vara iallafall. Kanske med vita inslag? Tänkte köpa massa vaser, lite mindre modell och gärna olika typer. Ska kolla på second hand om jag hittar såna. Det jag funderar på är hur jag ska göra med placeringskorten, utseeende osv... Annars ska jag inte ha så mycket mer dekoration. Vill inte ha för mycket "ploj", hellre stilrent då.

• Jakobsson85

Vi kommer att ha vita dukar och servetter men blå blomarrangemang och vita och blå ballonger. Rent och enkelt.

• näsbo

Vi ska heller inte ha en massa "ploj", man får heller inte plats med så mkt krims på bordet då glas, porslin tar mkt plats. Vi ska köpa ljuslyktor på ikea, dom som är gjorda av glas och billiga, dom ger mysigt sken och sen ska vi inte ha stora vaser.

Dolly: Vi ska ska ha ett blått band(ej brett) på hörnet av bordsplaceringskortet så ska det ligga på vinglaset och det blåa bandet ska gå ner i glaset, hoppas du förstår vad jag menar :) Men fint blir det av en sådan liten detalj.
    Vi ska inte ha någon blå löpare, det skulle inte vi få plats med...vi satsar hellre på blommorna :)

• Nordiskbrud

Vi hade blått och guld som färgtema och inte så mycket plats på borden att dekorera. Festprogramen, placeringskort  och ljusstakar var i guld  och sedan hade jag köpt sådan där diamantkonfetti på ebay i två olika blånyanser med olika storlekar samt blå godisar (blå hjäran och blå jellybeans) som vi la i påse tillsammans med chokladpralinerna. Blommorna gick i grönt/lime med guld inslag.
    Blev väldigt stilfullt och snyggt, utan att bli för mycket. Funderade på att ha blå löpare men det blev för mycket. Tror absolut att det är snyggast att hålla det enkelt. Kanske räcker med blå ljus eller blå ljuslycktor, blå confetti och godis för er också? Finns ju också någonform av "gelékulor" som är blå och som man kan sätta blommor i på Tradera (under bröllopskategorin). Rätt snyggt om man sätter blommor i det en låg vid genomskillnig skål

(Lägger in en bild på vår dukning i galleriet).

• näsbo

NOrdiskbrud: Lät fint. Vi ska inte ha present till gästerna, har faktiskt inte förstått den idén...och sen skulle inte våra gäster lägga märket till något sånt :) Men ska kika in på tradera :)
    Jätte fin blog men hittade inte dukningen men du kanske inte har lagt upp den än :)

Svar på tråden Blått och vitt som färgtema