• LittleB

Någon som gift sig på Torpa Stenhus?

Hej! Är en tjej som gärna skulle vilja gifta sig på Torpa Stenhus.... det är så underbart vackert där och perfekt för ett bröllop. Jag vet att det arrangeras bröllop där men eftersom jag och sambon inte har börjat planera bröllop än (har pratat lite lätt om det) har jag ingen lust att ringa dit än.

Så nu är jag nyfiken på om någon här har gift sig där? Hur tyckte ni dagen blev och hur mycket kan det gå på?

• Svar på tråden Någon som gift sig på Torpa Stenhus?
  • Martinaa

Jag och min sambo var där ute och bokade in oss för vigsel och fest, men av lite olika anledningar ändrade vi oss och kommer inte ha bröllopet där. Dock pratade vi ju en hel del med dem så jag kan berätta det jag vet!

Att hyra kapellet för vigsel kostar 9800:- till att börja med. Vigseln ska helst vara klockan 17 då de har slutat med sina guidade turer, men med lite tjat kan man få den klockan 16
    Efter vigseln kan man ha brudskål uppe i Riddarsalen.

Vi pratade också en del med en kvinna vid restaurangen där och allt där verkade toppen. Lokalen där är perfekt för bröllopsfest, men plats för ett typiskt E-bord och sedan dans på nedervåningen tillsammans med baren. Finns även en våning till ovanför där vi hade tänkt fixa lite med underhållning till barnen (tv och film).
    De hade lite olika menyförslag med kuvertpriser på ca 600kr/person och uppåt, och då ingår dukning, personal och städning.

Torpa Stenhus ligger jättevackert och jag tror ni kommer få en kanondag där ute! :) När ska ni gifta er? Boka gärna in er direkt när ni bestämt datum, så inte ert datum blir upptaget!

• Stitch

Om ni vill åka och kolla är det bröllopsmässa där på söndag!

Svar på tråden Någon som gift sig på Torpa Stenhus?