• Peppo79

Frisyrer för kort hår?

Undrar om ngn har bra tips och idéer på brudfrisyrer för kort hår???
    Jag har uppklippt page, men vill kunna piffa till mig lite extra när jag gifter mig.

• Svar på tråden Frisyrer för kort hår?
  • Fialotta 78

Min svägerska har också kort hår och när hon gifte sig hade hon en uppsättning med blommor i.
    Vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem men ska göra mitt bästa. Det såg ut som om de hade format håret i lockar och fäst med hårnålar. Håret var slätt framme och uppsättningen satt bakåt. Hon hade små tygrosor i samma färg som buketten i håret. Såg jätte bra ut.
    Vet inte om du blev så mycket klokare av min beskrivning
    Är säker på att du kommer att hitta en jätte fin frisyr.

• Peppo79

jo men jag tror jag förstod hur du menade :)
    men hade hon löshår då eller "räckte" hennes eget hår till lockarna?

• scimmietta

Är också tveksam till det där med uppsättningen... har relativt kort hår och just nu är det en sån tråkig mellanlängd att jag av ren desperation bokat in en tid hos frisören på torsdag för att klippa det

• Eriane

Finns massor av fina korta bröllops frisyrer. Hittade massor när jag surfade runt och letade efter vad jag ville ha. Tyvärr la jag inte sidorna till minnet eftersom jag har långt hår själv. Dessutom visste jag exakt vad jag var ute efter ville bara hitta en bild så min stylist hade något att utgå ifrån.

Men google är din vän, det var det jag använde. Kolla även tidningar med brudfrisyrer. Vet att jag sett frisyrer i sådana både romantiska och tuffa. Svårt att ge tips på frisyrer när jag inte sett ditt hår.

Annars är jag intresserad av sånt här ska plugga det hos hon som stylar mitt hår nästa år. Får halva priset på utbildningen (hår och make-up) eftersom vi känner varann sen tidigare.

• Sonja68

Jag hade page som frissan lockade upp och så hade jag ett hårsmycke och pärlor på ena sidan. Kolla i mitt galleri (du kan bläddra, det är flera sidor, minns inte på vilken sida frisyren och hårsmycket syns bäst).
    Jag har fått många positiva kommentarer för den frisyren

• Peppo79

Sonja68: det är ngt sånt jag oxå funderar på att göra med håret.
    superfint!

• Sonja68
    Peppo79 skrev 2010-04-08 19:29:29 följande:
    Sonja68: det är ngt sånt jag oxå funderar på att göra med håret.superfint!
    Tack
Svar på tråden Frisyrer för kort hår?