• MabCar

Vart köper man förlovningsringar?

Idag förlovade oss, vi undrar nu vart man ska köpa ringarna. Såg att Guldfynd har 50% på ena ringen när man köper ett par. Är det någon som har erfarenhet därifrån? Vart köpte ni era ringar?

• Svar på tråden Vart köper man förlovningsringar?
  • nicenettis

vi köpte vår från en lokal smycke affär som säljer bla smyckas smycken vi betalade omkring 2000 för båda

• NoCh

Guldsmedjan Två Hjärtan, där vi beställde våra "engelbert-ringar" för mindre än halva priset. Bra tips om ni inte absolut vill ha märkesringar. Då får ni stor valfrihet samt betydligt billigare priser

• hernameispekka

Oftast är det bättre att höra sig om bland folk och gå till lokala guldsmeder och inte typ till guldfynd. Då får man precis som man vill och de kan fixa och ändra om :D

• BrideBecks

Håller med hernameispekka, kolla med folk i närheten vilka de rekommenderar. Vi fick rekommendation att INTE välja just Guldfynd i vår stad t ex. Det blev Smycka istället, då deras service var kanon både när min m2b köpte våra förlovningsringar, och nu när vi köpte vigselringen.

• JollyO

Vi var runt och kollade i stan först och de vi tyckte om var ganska dyra. Sedan kollade jag runt på nätet och hittade vigselbutiken.se. Jättesnygga handgjorda ringar som inte är exakt som "alla andras" men har jättebra pris.

Min rekommendation är dock att ni kollar ut ungefär vad det ska vara för vigselring innan ni köper förlovningsringar för att de ska passa till varandra.

www.vigselbutiken.se/slataringar.html

• philippaG

Bäst att kolla på nätet skulle jag säga, kan få samma eller bättre kvalité till bättre pris. Vigselbutiken har fina grejer, bra priser också. Skulle också rekommendera att ni tittar runt på olika nätbutik, kan även rekommendera ringbutiken.se. Vi köpte vara ringar därifrån och väldigt näjda. Top kvalit¨på guld och stenar och bra priser. 

hoppas ni hittar det ni letar efter. 

Svar på tråden Vart köper man förlovningsringar?