• Rufsas

    Boende i San Fransisco?

    Vi åker på en månads bröllopsresa till västkusten i USA. Då mina närmsta släktingar bor i södra delarna har vi full koll på vilka ställen som är bra att bo på i San Diego, OC, LA och Las Vegas. Däemot har jag aldrig varit i San Fransisco.

    Är det någon som har varit där och har hittat ett favoritboende?

    Vi söker egentligen tips i alla budgetkategorier. Det viktigaste är att det inte är ett superstort komplex utan ett boende där man får personlig service.

  • Svar på tråden Boende i San Fransisco?
  • classy

    Vi var där en vecka. Vilken stad!! :)
    Tror det är enklast att söka på www.hotels.com för att sedan kolla lite mer personliga betyg på www.tripadvisor.com
    Så gick vi till väga.

    Kommer dessvärre inte ihåg vad hotellen hette vi bodde på. Var dock ett rätt stort hotell. Bodde sista natten på ett mindre, personligt hotell. Standarden var helt okej. Ska se om jag kan få fram vad båda hette. Återkommer om jag lyckas.

  • Rufsas

    Classy, jag har kollat lite på hotels.com men jag blir inte klokare. Du behöver inte leta ihjäl dig efter hotellnamn, däremot kanske du kan tipsa om något bra område att bo i?

    Tack för hjälpen!

  • Vårbrud 2010

    Vi bodde vid Union Square. Helt ok område. På booking.com kan man läsa om vad andra tycker. Så hittade vi vårt hotell. Ett tips är att göra ett besök på Alcatraz. Riktigt intressant tur. SF är en helt fantastisk stad. Trevlig resa.

  • Rufsas

    Tack snälla för tips! Ja, Alcatraz står på vår to do-list.

  • lupetta81

    vi kommer att bo pa hotel des artes i sf. resebyran bokad hotellet at oss men det verkar valdigt fint o centralt
    kan kolla pa deras hemsida om du vill

Svar på tråden Boende i San Fransisco?