• darkHorse

    Breda höfter, hur dölja?

    Jag har äntligen lyckats gå ner lite i vikt så att man kan ana att det finns former. Tyvärr har jag upptäckt att mina höfter är formade på ett sådant sätt att det ser ut som att jag har konstanta love handles, dvs de går ut och sen in igen så att jag ser minst sagt bullig ut när jag har på mig en tajtare klänning eller så. Finns det något man kan göra åt denna olyckliga kroppsform?

  • Svar på tråden Breda höfter, hur dölja?
  • planerar bröllop 19 juni 2010

    hejhej
    Jag känner igen mig i din beskrivning :) min klänning kommer vara som smalast där jag är som smalast och sedan bli ganska vid över höfterna, för att dölja lite. Den kommer likna Marilyn Monroes klänning lite. Sen kommer även klänningen vara uppbyggd av korsettfjädrar vilket formar kroppen också.

    Jag fick i läxa av min sömmerska att köpa underkläder innan nästa provning och hon tipsade mig om en midjeformare från Twilfit 299:- titta här:
    www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php

    Man ska få kämpa lite för att sätta ihop hyskorna, jag fick köpa medium men jag trodde att jag skulle behöva XL eller L. Jag får en fin midja av den och den går ner över höfterna så att mina love handels jämnas ut. Den är mjuk och skön, trots att den också har korsettfjädrar. Sömmerskan sa att hon hade haft en annan brud som hittat en billigare på lindex men hon hade klagat på att den skavde.

    Jag tyckte det var ett bra pris och man kan ju använda den annars också, till jeansen och under partystassen :)

    När jag var på twilfit så tipsade de också om strumpbyxor som formar och håller in, 99:-. Jag har inte provat dem än men butikssäljaren sa att hon haft sina i ett år och de håller riktigt bra. (Dock ska jag nog investera i två par i fall att olyckan är framme.) Butikssäljaren sa att man får kämpa lite med att få upp dem, de fastnar vid låren först, men när man väl fått på dem så känns de inte alls trånga.

    Här är en länk till dem också:
    www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php

    Jag köpte även en balkonett bh där, det blir ju inte direkt gratis (tror det landade på 1200 men detta är ju inga engångsgrejer, jag tror att jag kommer kunna ha denna bh i åratal och även midjeformaren.

    Lycka till!

  • planerar bröllop 19 juni 2010

    ett förtydligande, alltså 1200 totalt och inte bara BHn.

  • planerar bröllop 19 juni 2010

    nu såg jag en konstig sak till, det råkade bli en glad gubbe efter 1200 men det skulle ju stå så här: "Jag köpte även en balkonett bh där, det blir ju inte direkt gratis (tror det landade på 1200:- ) men detta är ju inga engångsgrejer, jag tror att jag kommer kunna ha denna bh i åratal och även midjeformaren"

Svar på tråden Breda höfter, hur dölja?