• Mymlan­16
    Äldre 2 Apr 12:50
    7451 visningar
    17 svar
    17
    7451

    Vigselring åt honom också?

    Min kille funderar på att utöver förlovningsringen även ha en vigselring, alltså två ringar. Någon mer som tänker på att ha samma sak?

  • Svar på tråden Vigselring åt honom också?
  • Supers­tarfia
    Äldre 2 Apr 12:52
    #1

    Min BM ska ha det.. den ligger redan i svärisarnas kassaskåp tillsammans med min vigselring..

    vill han ha en så är det klart att han ska få en.. :) vi lever ju i ett jämställt land.. ;)

  • Aleta
    Äldre 2 Apr 14:22
    #2

    Min har två, finns på bild i mitt galleri.

  • Sötskr­uv
    Äldre 2 Apr 22:01
    #3

    Min ska också ha två, han har bestämt sig för en titanring till förlovningsringen som är i rött guld.

  • Desiré­e
    Äldre 2 Apr 22:07
    #4

    Klart han också ska få en ring...jämlikhet ;) Min m2b ska ta en till ring och gravera in mitt namn...hur gulligt som helst!

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Apr 15:21
    #5

    Vi gifte oss förra året och min man har två ringar han också. Det var självklart för vår del, och jag instämmer med ovanstående, det är ju ett jämställt land...
    Faktum är att det var en lärare under min gymnasietid som gav tipset. Jag noterade en dag att han bar två ringar och frågade om det inte brukar vara så att mannen brukar bära en? Han förklarade då att han så klart ville visa att han var en "stolt gift man" och det där fastnade jag för, berättade för dåvarande fästmannen (maken alltså) och han gillade tanken!

  • Andréa­K
    Äldre 4 Apr 16:50
    #6

    Klart att han också ska ha ring =)

  • Mymlan­16
    Äldre 9 Apr 10:25
    #7

    Ja, ett jämställt land som sagt! ;) Han får gärna visa att han är "en stolt gift man"!! =) Tack för alla fina svaren hörrni!

  • KatjaB
    Äldre 9 Apr 10:49
    #8

    om han vill det så kan han ju ha det min blivande man vill bara ha en ring men funderar på att göra något som tex fatta in en liten sten vid inskriptionen så han får nåt extra till vigseln.


  • fibobs
    Äldre 9 Apr 10:53
    #9

    Min blivande man har inge någon förlovningsring, så därför blir det en vigsel ring för hans del.

  • 100703 M och B
    Äldre 9 Apr 11:41
    #10

    Vi kommer bara ha varsin ring. De silverringar som har använts som förlovningsringar kommer bytas ut så vi får varsin vigselring när vi gifter oss där bröllopsdagen och våra namn är ingraverade.

    Fast jag kommer nog ha min förlovningsring på andra handens ringfinger just för att jag tycker om den så mycket och den passar där.

  • Rosväg­en
    Äldre 9 Apr 12:09
    #11

    Min blivande ville bara ha en ring och jag personligen tycker att det är snyggast! Hans skena är riktigt kraftig, 8mm bred.
    Men var och en bör bära det som känns bäst:) en eller två..

  • Mörk Ängel
    Äldre 9 Apr 12:13
    #12

    Min ska ha två men de ska sättas ihop men att det ändå syns att det är två.
    Jag tycker att det är snyggt med två även på killar.

  • Rosenp­etunia
    Äldre 9 Apr 18:42
    #13

    Min man har två ringar och det är hur snyggt som helst Vigselringen har ingraverade "vågor" och det tyckte vi passade perfekt eftersom vi gifte oss i Iskyrkan där ju allt är gjort av Torneälvens vatten/is.
    På insidan av vigselringarna har vi samma text båda två (den respektives namn och vigseldatum + 4-ever).

    Lycka till med bröllopsplaneringen!

  • patrik­oannik­a
    Äldre 9 Apr 19:09
    #14

    Min blivande man ska också ha två.. det börjar bli vanligare och vanligare..

  • lecaro­line
    Äldre 10 Apr 14:47
    #15

    Min man ville byta ut förlovningsringen så det blev en vigselring i guld och titan

  • Rosen2­011
    Äldre 27 Apr 16:22
    #16

    Min blivande man kommer också ha två ringar.

  • bobods
    Äldre 27 Apr 16:27
    #17

    Min m2b tvekande länge hur han skulle göra, han vill att det ska synas att han är gift och itne förlovad, vi läste forum och tittade runt, och det finns verkligen ALLA varianter! Så vill han ha två ringar är det självklart att han ska ha det! Tänk om våra m2b sa åt oss att vi bara fick ha en ring


    Det slutade med att min m2b lämnade in sin förlovningsring för en "breddning", alltså en skena extra på varje sida om ring, svårt att förklara men det kommer bli jättefint.

Svar på tråden Vigselring åt honom också?