Hur länge håller gelénaglar?
Tänkte göra gelénaglar till bröllopet och undrar hur länge de brukar/ska hålla?
Tänkte göra gelénaglar till bröllopet och undrar hur länge de brukar/ska hålla?
Jag har alltid gelénaglar. Jag brukar fixa till mina var 3-4 vecka. Det beror helt på hur dina naglar växer. Men det brukar hålla sig snyggt i minst 3veckor.
Jag rekommenderar dig att göra dom ca 1 vecka innan bröllop, då hinner du vänja dig vid dom också. =) lycka till!
När jag gjort tidigare så brukade de hålla i 3-4 veckor, om du ska göra inför bröllopet och ska ha med fransk-look och själv har korta naglar är mitt tips att göra dem minst 1 gång innan.
Anledningen är att tippen annars hamnar välldigt långt in på nageln och det ser konstigt ut, så då är det bra att låta dem växa åtminstonde 1 omgång så att de kan sätta tippen så långt ut som möjligt/ så långt ut att det blir snyggt.
De håller hur länge som helst, men ser bara snygga ut i 2-4 veckor (beroende på hur fort dina egna naglar växer) sen är det dags att göra en fyllning
Jag brukar ha ganska långa naglar själv. Men vill inte riskera att någon går av! Gör nog naglarna några dagar innan så håller de på förhoppningsvis på resan också
Mina håller max två veckor. Men redan efter en vecka börjar de se lite slitna och äckliga ut. Men jag har inga tippar utan bara gelè på mina riktiga naglar.
Tips är att göra dem 3-4 dagar innan. Jag ska göra mina 4 dagar innan.
varför inga tippar? :S
Bra tråd! =) Vill också gärna ha tips..
Jag har bra och långa naglar men vill inte riskera att en nagel går av dagen innan bröllopet.. Tänkte därför ha nagelförstärkning på bröllopet men eftersom jag aldrig har gjort det vill jag testa innan så att det är nåt för mig. Tid är iaf bokad till på fredag.
Om jag är nöjd kommer det ju bli 2-3 fyllningar (gifter mig om 10 veckor) men det kanske det är värt..? (stället har 20% rabatt på behandlingar nu) Men om jag inte blir nöjd och vill ta bort dem, hur brukar de riktiga naglarna påverkas?? Har hört att de kan bli sämre av förstärkning??
Jag har också mina egna naglar men förstäkte med Bio Gel, vilket jag tycker är superbra!
Mina håller alltifrån 2-5 veckor och det är ju helt och hållet beroende på vad man gör.
Du kan hålla dom fina länge genom att borsta med nagelborste varje/varannan dag. Se till att du alltid har ett överlack.
Jag ska se till att ha nyfixade till dagen innan. Och glöm inte en liten blå pärla på lillfingret, för "något blått" ;o)
Har inga tippar eftersom jag har långa egna naglar. Det behövs inga tippar.
När gelèn lossnar så har det tyvärr påverkat mina egna naglar. De blir tunna och mjuka. Men det brukar försvinna efter några dagar och de hårdnar igen.
Går någon av mina egna naglar av så får jag sätta på någon tipp, men det hoppas jag inte det gör.
Jag tycker dock att det är på gränsen till för dyrt att gå och hålla på med naglarna. Jag har fått betala ungefär 500 kr första gången och sedan efter ca 3 veckor så har jag betalat 400 till. Det blir ju nästan 1000 kr i månaden och det tycker jag är ganska dyrt. (ibland händer det att naglar lossnar och man får gå oftare..)
Jag har just nu gelè, men har de så länge de håller. Sedan ska jag inte göra dem förrän som sagt 4 dagar innan bröllopet.
Mem det är fint!
jag arbetar själv med gelé. För de flesta håller de sig snygga mellan 3-6 veckor. Vilket varierar mycket. Därför skulle jag rekommendera dig att göra dem en gång innan det är dags för bröllopet. Så du får känna på materialet och se hur det håller på just dina naglar. För det finns en hel del olika sorters geléer.
Vart i landet bor du?
Lycka till!
MvH Lina
hur är det med den andra metoden att få fina naglar då om man inte har gelé?
för jag har tänkt att göra ordning mina till bröllopet. men mina egna är alltid kortklippta och jag hinner inte testa några veckor innan då det inte funkar med mitt jobb där vi inte får ha det utan måste vara korta.
så jag hinner inte prova utan blir bara några dagar innan bröllopet...är det då bättre med den vanliga lösnaglar eller gelén ändå?
Måste bara rekomendera en tjej som heter Pamela och sitter vid Odenplan,Stockholm. Grymt duktig på att göra gelenaglar. Nagelgaleriet heter hennes ställe. Mina naglar håller sig riktigt fina i fyra veckor, såklart har det blivit en duktig utväxt, men dom håller super bra. Jag har provat endel olika ställen och Pamela är helt klart bäst, enligt mig.
Lycka till
när jag jobbade gjorde jag om mina naglar med 3 veckors mellanrum, nu när jag är mammaledig går jag var 4e vecka.
tycker inte du ska göra dem en vecka innan, max två dagar inann.
Jag kommer göra mina 1-2 dagar innan, då ser de snyggast ut.
Tippar har man ju bara om man har korta naglar och vill ha lite längd. Har du redan långa så gör du bara en förstärkning med gele.
500.- är ju bara en engångskostanad (nu varierar ju priserna) och sedan är ju månadskostnaden 400.- för påfyllning.