• 100703 M och B

    Dåligt samvete

    Fick så dåligt samvete igår när jag satt och fixade räkningarna. Insåg att jag gjort av med alldeles för mycket pengar.. Även om jag inte har några skulder så hade vi tänkt börja lägga undan ännu mer pengar från och med nu för att få ihop allt till bröllopet men jag hade inte en krona mer att lägga undan än jag redan gör!

    Jag ska lämna tillbaka allt jag köpt de senaste veckorna som jag fortfarande kan, det kommer hjälpa litegrann men jag känner mig så dum! Jag vet ju att jag måste lägga undan pengar för vårt bröllop men det är som att det inte går in. Jag tror fortfarande att det är 10 månader kvar, men det är ju bara 3!

  • Svar på tråden Dåligt samvete
  • Sebastiána

    Gör en rensning och sälj lite saker på Blocket eller Tradera. Det gjorde jag förra året när jag storstädade och hittade en massa saker som jag inte vet varför jag sparat.

  • Kirsto

    Autogiro var en bra lösning för oss. Vi drog av en summa från lönekontot automatiskt i början av månaden, och det var lättare att spara när man aldrig ser att man har pengar att göra av med.

  • MaddeåMats

    Ett litet tips, så fort du fått pengar: sätt undan till sparandet först, så ser du hur mycket du har kvar och kan shoppa för !

  • 100703 M och B

    Tack för tipsen!

    Jag ska inte köpa nåt alls innan vi är gifta. Om det inte är till själva bröllopet förstås..

  • Sebastiána
    MaddeåMats skrev 2010-03-30 10:49:09 följande:
    Ett litet tips, så fort du fått pengar: sätt undan till sparandet först, så ser du hur mycket du har kvar och kan shoppa för !
    Superbra idé!
  • Maalina

    Känner igen symptomet! Varför är det så svårt att tänka långsiktigt? Det är inte alls lika kul att spara ihop till ett bröllop långt fram som det är att shoppa onödiga prylar just nu.. Irriterande!

  • anne på grönkulla

    Det där med att sätta av sparandet först är det bästa tipset - det funkar. Sätt undan så mycket du vill spara direkt, inte vad du har kvar den 24.

Svar på tråden Dåligt samvete