• Honey bunny83

Kan jag som brud byta klänning under festens gång?

Hej! Tänkte höra med er.... vårt tema på vår bröllopsfest är karibien;) och nu är det såhär: jag och min blivande älskar att dansa.... Vi har nu gått en slasakurs eftersom man dansar salsa mm i karibien! Nu tänker vi överraska våra gäster med en salsashow mitt under dansen gång....
    'nu till min fråga: Kan jag som brud byta från min fina vackra, vita brudklänning till något mer busigt ( lite kortare och lite mer vidd i kjolen) och sen givetvis byta tillbaka till min brudklänning:) Verkar det konstigt eller vad tycker ni?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan jag som brud byta klänning under festens gång?
  • Torsdag

Självklart! och inte behöver du byta tillbaka heller. Det är inte helt ovanligt att man har en ombyts klänning som man kan vara mer bekväm i under festen. Plus så får man ju köpa en till ny klänning...

• Tovalisan

Jag har två klänningar, en stor bakelse och en kort till festen!

• Sebastiána

Klart du kan ha två klänningar!

Själv vill jag ha min brudklänning så länge jag bara kan.

• BrideBecks

Klart man kan byta klänning. Lite roligt.
    Själv vill jag dock bo i min brudklänning om det vore möjligt

• Fenixx

klart du kan göra, vilken fräck idé med dansen!

• Rufsas

Klart att du kan byta! Ska själv byta till kort klänning mellan vigseln och festen. Det känns mer jag att ha det så.

• Grodfrun

Sjalvklart! Min syster hade en fantastiskt vacker men kanske inte sa praktisk klanning under ceremonin men bytte senare om till en lika vacker, men mer dansvanlig klanning senare under kvallen!

• Nicossambo

Om du vill byta till en annan klänning underdansen eller festen tycker jag absolut di kan göra, men om du ska byta tillbaka till brudklänningen sen igen kan jag tycka är skumt. Är det då inte bättre att ha den kortare klänningen resten av kvällen??

• angelasbrollopsyra

Det funkar absolut! Jag ska själv efter brudvalsen byta från brudklänning till nånting kortare just för att kunna dansa loss som en galning obehindrat

• PlusBrud

Absolut, det e klart du ska om du vill det. Jag ska själv göra det, efter middagen och brudvalsen så byter jag till en lite kortare festklänning. :)

Å det verkar det va fler som planerar att göra.... :)

Svar på tråden Kan jag som brud byta klänning under festens gång?