• Getivia82

    Någon som skjutit upp bröllop pga ekonomi?

    Ja jag bara undrar om det fler än jag som fått skjuta upp bröllopet lite pga att pengarna inte räcker till?

  • Svar på tråden Någon som skjutit upp bröllop pga ekonomi?
  • Sebastiána

    Ni kan inte tänka er att gifta er nu och ha festen senare?

    Det är bra att gifta sig ev juridiska skäl. Ni kan t.ex gifta er borgerligt nu (kostar ingenting) och sedan om ett eller två år kan ni genomföra en välsignelsecermoni i kyrkan om ni vill det eller s.a.s förnya era löften med en borgerlig cermoni och då i samband med det ha en fest.

  • Svanboet

    Nja, skjuta upp och skjuta upp. Vi har inte bestämt datum än delvis eftersom vi inte heller har börjar spara pengar än. Vi är båda av åsikten att när vi gifter oss vill vi göra det på vårt sätt när vi har råd att betala för det vi vill ha.

    Om nu ni har fått skjuta upp bröllopet pga ekonomin, vilket inte alltid är ens eget fel vill jag tillägga, är det viktigt för er att faktiskt gifta er på "rätt" datum tycker jag ni gott kan göra som Sebastiana föreslog.

  • Skuggan

    Ja och nej, vi sköt upp bröllopet av ekonmiska skäl. Förra sommaren började vi planera ett vanligt tre-rätters sittande bröllop med 40 talet gäster som skule äga rum i augusti 2010. Sen kände vi att vi inte alls hade råd och blåste av det hela.

    Under tiden har känslan växt fram att vi egentligen inte alls vill ha allt det där stora som kommer med vanliga bröllop. Då bi planerade om, bestämde oss för ett litet familjebröllop i hemlighet nu i juli 2010 och är nu mitt uppe i planeringen. Med vår budget och efter våra önskemål. Känns skitbra.

    Sen blir det nog en fest för vännerna där vi tillkännager vad som skett. Innan dess vet de inget.

  • didis

    Inte skjutit upp ett planerat bröllop men vi har känt att det funnits annat vi prioriterat högre genom åren. Hus, resor och sån´t som förenklar vardagslivet tex. Dessutom tar det tid att fixa fester och annat har kommit i vägen.

  • Getivia82

    Ja det är väl lite så det är för oss. Vi skulle ha råd om vi BARA sparade till bröllopet men just nu har vi så mycket annat att lägga pengarna på.

    Därför skjuter vi upp planeringen av vårt bröllop och att vi gifter oss 2012 istället. Lite tråkigt men det är ju bara 1 år längre och och gifta oss det ska vi :o)

  • Sister of the Night

    Ja, vi gjorde det så länge att det till slut blev lite tjatigt. Det var visserligen inte bara ekonomin utan även praktiska omständigheter som kom emellan.
    Sen tänkte vi om, innan alla pusselbitar fallit på plats så skulle vi vara i pensionsåldern och det hade blivit uppskjutet länge nog tyckte vi!
    Vi gifte oss i all enkelhet, utan inbjudna gäster och med endast enklare finkläder, i kyrkan. Underbart!
    Festen kommer vi att bjuda in till senare (oklart när) och då planeras ett förnyande av löftena. Då tänker vi även lägga mer på kläder osv och våra respektive familjer får vara med de också.

Svar på tråden Någon som skjutit upp bröllop pga ekonomi?