Festlokaler i Örebro??
Vad finns det för festlokaler i Örebro??
Bor inte där så vill gärna höra en massa förslag :)
Och om ni vet en ungefär kostnad för lokalen får ni gärna skriva det också
Hoppas jag får lite hjälp nu...
Vad finns det för festlokaler i Örebro??
Bor inte där så vill gärna höra en massa förslag :)
Och om ni vet en ungefär kostnad för lokalen får ni gärna skriva det också
Hoppas jag får lite hjälp nu...
Ingen som har något förslag??
hej!
gällersta forngård, ligger ett par km söder om stan (rv mot norrköping. passar bra för ett rel stort bröllop då den har två stora rum. vet inte vad den kostar, men tror att den är relativt billig.
har vart på bröllop på slottet, där kan man hyra en sal, men då måste man äta deras mat och dricka deras alkohol, om det nu är aktuellt.
lycka till!
Vad har ni för budget och ska det vara mitt i stan, eller lite utanför?
Gällersta forngård som ovan nämnt är jättefint, men ni måste boka i tid! Tror det kostar ca 6000 kr, exkl porslin.
www.gallerstaforngard.se/
Edsbergs bygdegård var vi själva inne på, innan vi ändrade helt och gifter oss i strömsholm istället. Det är billigt, 1200 kr /eller 1700 kr med källaren med pub också. Allt porslin finns.
Svarte örn ordern har lokaler mitt i stan, vet inte om de hyr ut till alla, men kolla! Lokalerna rymmer nog 50-60 personer och har fina bankettstolar, porslin finns.
edsbergsbygdegard.se/
Waldorfskolans fritids har jättefin lokal som de hyr ut till fester. De har porslin men vet inte om precis allt finns. Riktigt charmigt ställe med en mysig veranda som man kan öppna upp dörrara till om ni gifter er på sommmaren. tror det kostar 3000 kr om jag minns rätt.
www.orebrowaldorfskola.se/bjorken.htm
I brunnsparken finns en del festlokaler, en som jag tror heter brunnen är jättefin, rött timrat hus. (i stan) minns inte vad det kostade men helt okej priser har jag för mig.
www.svalan.nu/brunnen
oj, ena länken hamnade på fel ställe
Ja, Gällersta tror jag nog att det är svårt att få om de inte fått in återbud. Kollade själv upp det i höstas och då hade de fullt ända till september... Men det är fint!!! :)
och de kan nog tipsa om andra liknande lokaler i trakterna om man ringer och pratar med dem.
Kolla kommunens hemsida. Där tror jag att man kan få tips.
Örebro folkdansgille har en lokal som heter Tybblelund. Den är billig och ligger relativt centralt om man tycker att det är viktigt.
Karlslunds herrgård finns ju också. Jättefint!!!
Allt beror ju på vilket typ av bröllop ni ska ha. :)
Hoppas att ni hittar något fint ställe som passar er!
Lycka till!!!
Det finns ett ställe som heter Sommaro också som är väldigt fint.Nu var det ett tag sedan vi tittade runt i Örebro em det kan vara värt att kolla upp.
Lycka till!