• mitas79

    Nu har vi bestämt oss!!!

    Nu har vi bestämt oss för att gifta oss efter snart tio och två barn senare. Men vart börjar vi? Vi har en budgetpå runt 20.000 kronor? Vi tänker oss ett enklare bröllop, cirka 25-30 gäster. Typ en enklare buffe av något slag. Köpt tårta det behöver inte vara någon bröllopstårta för den är väl ofta dyrare. Öl, vin och cider att dricka under kvällen.
    Frisyr och smink fixar svägerskan som är frisör. Jag vill inge ha någon klassisk bröllopsklänning utan vill ha en fin festklänning som jag kan dansa i hela natten.... jag tänker inte lämna festen först:)
    Nya skjortot till barn och blivande make. Har ingen aning vad ringar kostar? Vill inte ha rött guld utan vill nog ha vitt gult altenativt titanringar.
    Har någon något råd?

  • Svar på tråden Nu har vi bestämt oss!!!
  • MaddeåMats

    Börja med lokal och mat, det brukar vara det som tar mest av budgeten. Har ni möjlighet att själv shoppa alkohol i tex tyskland så sparar ni en massa.
    Tårta brukar kosta ca 35-50 kr biten, så det går ju absolut att sparan in en del där.
    DJ in a box är ett bra alternativ till DJ, eller varför inte tanka ner favvisarna på daorn och göra en play-list, men glöm inte bort att kanske lägga lite mer tid/pengar här, då det verkar som festen och dansen är viktig för dig.

    Dekorationer till bord är dö-enkelt att göra riktigt fina och buketten är säkert lika enkel den, hoppas jag i alla fall, ska göra min själv i alla fall! :)

    Jag har en hel del fler förslag, så återkom gärna med fler specifika önskemål av tips, så hjälper jag dig gärna!

  • mitas79

    Tack för råden! Jo, du har nog rätt festen är det viktigaste. Jag funderade nog också på att fixa buketten själv. Inte för att jag direkt vet hur man gör. Men du har kanske något förslag?

  • MaddeåMats

    Titta i välsorterade blomsterbutiker, eller i någon pyssel-butik, eller hos en florist efter passande material, själv ska jag "bara" ha en enkel bukett, du kan se den i mitt bildgalleri.
    När min M2B friade så fick jag bla en bukett blommor som var bunden med hjälp av en "ståltråds hållare". Kan inte förklara den på något bra sätt mer än att den är formad som buketten.

    Vet om att jag stött på en hemsida där man kunde beställa florist material för en billig peng så testa att googla!

  • 100703 M och B

    Hm, jag skrev mer än så i mitt inlägg.. men det verkar inte ha kommit med!

    Vitguld är jättefint men dyrare än titan och vill man ha stenar så kan det väldigt snabbt dra iväg.

    (undra varför BT censurerade allt efter urlen..)

  • fibobs

    Det var soma att läsa om mig/oss!
    KuL!
    Grattis och välkommen hit.
    Vi gifter oss borgeligt = Gratis (jo det kan kyrkbröllop oxå vara)
    Jag ska ha en festklänning ( se den röda i mitt galleri, ska dock vara burgundy)
    Hyra kläder till de andra 2500.
    Fest hålls hemma, med div. från grillen + tilltugg.
    Gratis liveband (brorsan spelar)
    Ingen bröllopstårta utan en liten bakelse ( se galleri)
    budget ca 20 000 som vi förmodligen kommer att kunna hålla.

  • Superstarfia
    MaddeåMats skrev 2010-03-25 21:31:35 följande:
    Börja med lokal och mat, det brukar vara det som tar mest av budgeten. Har ni möjlighet att själv shoppa alkohol i tex tyskland så sparar ni en massa.Tårta brukar kosta ca 35-50 kr biten, så det går ju absolut att sparan in en del där. DJ in a box är ett bra alternativ till DJ, eller varför inte tanka ner favvisarna på daorn och göra en play-list, men glöm inte bort att kanske lägga lite mer tid/pengar här, då det verkar som festen och dansen är viktig för dig.Dekorationer till bord är dö-enkelt att göra riktigt fina och buketten är säkert lika enkel den, hoppas jag i alla fall, ska göra min själv i alla fall! :)Jag har en hel del fler förslag, så återkom gärna med fler specifika önskemål av tips, så hjälper jag dig gärna!
    Intressant att du förespråkar olagliga handligar som nedladdning ag musik....

    Använd spotify istället.. betala 99kr gör en playlist som du ser kan spela utan internetuppkoppling.. sen säger man upp premiummedlemskapet....
  • Superstarfia
    TheD skrev 2010-03-28 15:38:32 följande:
    Men nu är det inte lika säkert att handla i Tyskland.....
    hur menar du med säkert??
Svar på tråden Nu har vi bestämt oss!!!