• Flowergirl

Viktväktarna funkar!

Hej allihop!

Jag är bara tvungen att få dela med mig av min glädje. Vi gifter oss i Januari nästa år, så för en vecka sen bestämde jag mig för att göra något åt min vikt så jag slipper rulla ner för altargången!!
    Började med viktväktarna för 9 dagar sen och har redan tappat 5 kg, det är första gången i hela mitt liv som det gått så lätt. Så vem vet jag kanske kan nå min målvikt till i Januari!

• Svar på tråden Viktväktarna funkar!
  • lindull

Grattis Flowergirl!!

Visst är det en skön känsla??
    Du kommer defenetivt lyckas.
    Jag gick ner 9 kg första månaden, sen tog jag 11 kg till på fyra månader. Det blir lite segare efter ett tag men även om jag har stått still i vikt så "krymper" måtten.
    Jag har själv 10-12 kg kvar att ta bort tills nästa sommar.

Lycka till!!
    Kram Malin

• Guldfisken

Grattis, jättekul att höra. Då är du ju på rätt väg! (Har också blivit "smal" med hjälp av VV)
    Jag måste bara fråga en sak. Hoppas verkligen att detta inte låter oförskämt och jag vill absolut inte grumla din glädje, men har du haft en extrem övervikt innan? I annat fall tycker jag att fem kilo på nio dagar låter (nästan oroväckande) mycket. Var försiktig, vill jag bara säga.

• Bell@

Kan intyga, 15 kilo avklarade och jag gifter mig om en och en halv vecka. Snacka om att man känner sig snygg!

• Flowergirl

Guldfisken!

Mitt mål är att gå ner 20 kg

• Guldfisken

Men då borde du ju inte ha någon extrem övervikt.
    Det är så himla lätt att fastna i ett maniskt beteende när det går så fort i början. Det kommer ju garanterat inte att gå lika fort sedan och då är det ju lätt hänt att man tror att man slarvat och krymper sitt matintag till noll. Har ingen egen erfarenhet av detta men känner till flera som råkat ut för detta.
    Jaja, du är säkert klok nog att undvika det.

• Jennie med ie

Det är vanligt att gå ner ganska snabbt i början, oavsett metod, men att det sedan går långsammare. Långsam viktminskning är också den bästa. 5 kg på 9 dagar är inte fettvikt, jo en liten del av det men det mesta är vätska t ex och annat överflöd som kroppen gör sig av med, tyvärr kan det även vara muskelmassa. Men så är det som sagt för alla metoder, det går bara att tappa en viss begränsad mängd fett/vecka.

Bara så du inte förväntar dig att det ska gå lätt och snabbt hela tiden och att du deppar ihop då det inte gör det. ½-1 kg/vecka i snitt är normalt.

Men grattis till 9 lyckade dagar :0) Och lycka till med resten!

/Jennie, som VV inte skulle funka för

• Flowergirl

Jag e fullt medveten om att en alltför snabb viktminskning inte är det bästa, gick nämligen ner 33kg på ca 5 månader för några år sedan då jag blev singel helt oväntat och började leva på ett annat sätt, det blev inga myskvällar i soffan längre.
    Jag höll kilona borta så länge jag fortfarande var singel, men sen träffade jag min M2B och vi gick båda upp ca 15-20 kg, (lätt hänt)
    Hur som helst så är det där med viktminskning väldigt individuellt, en del rasar fort och andra inte, det handlar helt enkelt om disiplin och att hitta ett sätt att äta rätt på. Jag har lärt mig mycket om det här med kost och träning av min far som är mkt insatt i frågan.

Slutligen så är det säkert så att alla dessa 5 kg inte är fett, men jag får iaf på mig ett par gamla jeans jag inte kunnat ha, så någonstans har det försvunnit lite.

• Flowergirl

Ville bara tilllägga att de 33 kilona rasade pga att jag inte åt ordentligt, det var ingenting jag valde, jag hade väl "sorg" kan man säga! Så därför räknar jag inte det till ett av mina försök att gå ner i vikt!

• gabriella

Hur bär ni er åt? Är ni medlemmar och går på föreläsningar mm, eller har ni köpt deras böcker och gör egna scheman över vad ni får äta och inte äta. Nyfiken.

• Tessius

Grattis, kul för dig!!!!

Själv har jag ett par kilon jag vill bli av med eller ska jag säga fettmassa!! Jag tränar mycket och har fått en del muskler, de vill jag behålla men vill att det sista fettet försvinner!!!

Jag vet exakt vad som är nyttig men det är ju det att allt annat är så gott =)

• Flowergirl

Gabriella

Jag följer inte viktväktarna strikt, utan jag använder mig av deras tips o råd om hur ´mycket och vad man ska äta, och för att det inte ska bli för trist så har jag lördagar som jag inte bryr mig om vad jag äter utan tillåter mig att äta sånt som är gott! Funkar än så länge iallafall!

• lindull

Hej gabriella!

Jag har deras cd-paket. går inte på några möten, jag har testat att banta många gånger och bara fallit tillbaka. Men denna gången ställde jag mig på vågen och insåg att jag vägde lika mycket som jag gjorde när jag var höggravid.
    Den känslan satte fart på motivationen för mig ialla fall.
    Förr tycker jag VV var komplicerade med sina gula,gröna och röda prickar.
    Men dom nya pointsen är enklare (tycker jag).
    Jag försöker göra matsedel för en vecka i taget, och sen kan man äta ganska som vanligt men man byter ut till lightare produkter.
    Hoppas att jag stillat din nyfikenhet lite grann!
    Kram Malin

• prinsessan

Jag är ett bevis till på att det funkar...gick ner ca 20 kg på ca 6 mån. Nu har jag drygt 10 kvar men de får vänta ett tag :)

• Jennie med ie

Det som funkar är att få i sig mindre energi än man gör av med utan att för den delens skull äta för lite, och att äta bra mat i bra mängder. Sedan vad man tar till hjälp för att göra detta är ju olika... Själv har jag båda "etapperna" av min viktminskninh gått ner på egen hand med hjälp av sund kost och motion, det enda rätta för mig. För en del passar VV bra som hjälpmedel. För en del passar HV. För en del passar nåt annat.

Grattis till alla er som gått ner!

Svar på tråden Viktväktarna funkar!