• fibobs

    Bråk om Vab?

    Hur gör ni när ni vabbar?
    Är det alltid samma som är hemma?

  • Svar på tråden Bråk om Vab?
  • Andelle

    Jag har inga barn men de flesta av mina vänner delar rakt av på vabben. Varannan gång, och om någon har nått viktigt på jobbet så kommer den andre hem och byter av, halva dagen var helt enkelt.

  • didis

    Eftersom jag är tandläkare var det svårare för mig att vara hemma med kort varsel, därför fick alltid maken ta första dagen. Det var också alltid till honom dagis hörde av sig om barnen behövde hämtas tidigare.

    I övrigt delade vi som så att maken tog första dagen, jag andra och ibland tredje dagen och så maken en ev 4:e dag (utom när jag hade eget företag, då vabbade bara maken).

    Det är en kompromiss som allt annat.

  • Aleta

    Just nu har jag inget jobb, men när jag jobbade så var faktiskt min man hemma oftast eftersom det var så svårt att få in ersättare på mitt jobb, men han kunde jobba ifatt istället.

  • KatjaB

    vi har inte några såna bekymmer än, när jag var föräldraledig var ju förstås jag hemma, o nu när han är pappaledig så är han hemma. men vi har pratat om det inför framtiden och sagt varannan gång, sen om nån har något viktigt just den dagen eller ett jobb som gör att det är svårt att komma ifrån första dagen, så får vi lösa det då.

  • Casmel

    Vi kör lite på vem som känner för att vara hemma med barnen och det blir att vi delar ganska lika för när man varit hemma en sjuksväng vill man gärna inte ta nästa och då går ju gärna gubben hem med barnen Så vi har inga problem med sånt!

Svar på tråden Bråk om Vab?