• zooran
    Äldre 23 Mar 10:17
    3127 visningar
    7 svar
    7
    3127

    Läkare

    Vi har ju INTE tänkt att ha ett helt tema runt LÄKARE, men skulle gärna vilja ha ngt roligt inslag som rör detta yrke (då paret var kursare på läkarlinjen, och träffades då).

    Någon vis person som sitter inne med roliga förslag? (Allt från ngt man kan ha i festhäftet, till dekoration, till tävlingar...)

  • Svar på tråden Läkare
  • eldsta­d
    Äldre 23 Mar 10:59
    #1

    Vilken sorts läkare är de? Behöver lite för att få i gång inspirationen känner jag.

  • zooran
    Äldre 23 Mar 11:05
    #2

    De har just gjort färdigt AT:n, så jag antar att de är allmänläkare? (Ingen inriktning ännu)
    Å, hoppas din inspiration kan flöda! :)

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 23 Mar 16:24
    #3

    i festhäftet kanske det kan komma beskrivningar av hur kroppen reagerar på kärlek

  • KatjaB
    Äldre 23 Mar 16:26
    #4

    ett "first aid kit" till alla gäster. en liten ask med plåster, alvedon och bakis-brustablett kanske?

  • eldsta­d
    Äldre 23 Mar 20:11
    #5

    Man kanske kan få tag på en massa gamla bruna burkar (modell mindre, såna som man brukade ha medicin i förr) sedan kan man fylla med såna där lakritspinnar som finns i lösgodishyllan (brukar vara lite olika färger). Avsluta med att sätta på en klisteretikett där det står typ "Kärleksmedicin" med en beskrivning typ "Tas omedelbart när du är så kär att hjärtat håller på att spricka, obegränsat antal gånger per dag". Sedan kan ni ju hitta på andra liknande t.ex. "Pussmedicin" med beskrivning "Tas när du får kramp i käken av för många pussar så orkar du pussas hela natten lång".

    Sedan skulle man kunna ha en beskrivning i festhäftet på t.ex. hur man kan vika servetten så den ser ut som en gammal sjuksköterskemössa (inte riktigt läkare men associeras ändå).

    Som placeringskort kan man göra i Excel något som liknar receptblock och skriv ut på blekgult papper så skriver man namnet och sen en söt beskrivning på vad som ordineras t.ex. många kramar, många pussar, vila för att orka med att festa natten lång, stretching för att inte skada sig av alla checka moves som kommer uppvisas på dansgolvet.

    Servera snaps/avec i doskoppar.

    Ska tänka lite till men det var vad jag kommit på så här långt

  • naturt­anten
    Äldre 23 Mar 20:19
    #6

    ah snaps i doskoppar blir inte de väldigt mycket den läskiga flourtanten i skolan??

  • eldsta­d
    Äldre 23 Mar 20:21
    #7
    naturtanten skrev 2010-03-23 20:19:04 följande:
    ah snaps i doskoppar blir inte de väldigt mycket den läskiga flourtanten i skolan??
    Nja, det tycker inte jag, jag associerar det till medicin. Men å andra sidan har ju inte jag stött på flourtanten heller
Svar på tråden Läkare