• Sussi08

Brudgumms kläder

Hyr eller köper era blivande kläder?

Min m2b funderar på att hyra här i Sthlm, då kostar hela kitet 3500kr. Är det normalt pris? Han kan alltså komma i bara kalsonger och strumpor

• Svar på tråden Brudgumms kläder
  • Sussi08

Det är en jackett (?) förresten :)

• Getivia82

puffar lite...jag undrar också! :)

• danicalifornia

vi tänkte köpa min m2b kläder på typ dressman eller hm, han har ingen kostym så det funkar gott för oss, så har vi en taight budget. ska inte ha ett formellt jätte bröllop utan ett hyffsat litet och enkelt!!

• Marjo

Min blivande ska ha mörk kostym med väst. Den har vi köpt på Malmströms. Hela kalasdet med kostym, väst, vit skjorta och slips inkl justerningar så att den sitter perfekt (!) går på ca 5000 kr. Inte så farligt med tanke på att han kan ha den vid så många andra tillfällen även efter bröllopet.

Måste bara tipsa er som bor i Malmö om Malmströms på gågatan och säljaren Torsten, mycket kunnig och hjälpsam!

• Alvs

Vi köpte min sambos kostym på Dressman för 1500 kr, vi ska köpa väst och slips på Holmens herr här i Göteborg.

• Dolly84

Min BM köper sina kläder. Jag har ju köpt min brudklänning så det är mer än rätt att han köper sina! Han kan ju använda sin kostym efteråt också, till skillnad från mig ;)

• Cherrygirl

Min m2b köpte sin kostym, väst och skjorta på Dressman och det gick på 1600kr och den var verkligen jätte fin!

• Sussi08
    Sara1976 skrev 2010-03-22 15:22:47 följande:
    Vi köpte Jaqett ifrån www.suitopia.se Billigt, snyggt och enkelt.
    Hur mycket kostade det totalt? Vad ingick då?
  • Sussi08
    Sara1976 skrev 2010-03-22 15:22:47 följande:
    Vi köpte Jaqett ifrån www.suitopia.se Billigt, snyggt och enkelt.
  • KatjaB

nu frågade du inte mig ,men jag kan ju svara ändå.. de har både kostymer, frack, smoking och jaquetter. Det som ingår är byxor, kostym/jaquette och så kan man välja till väst. Priserna börjar på 2000 kr. Min sambo ska ha kostym med väst och lite finare tyg, det går på 3200 kr o då lägger han till för en annan färg på fodret och att de broderar in hans namn vid innerfickan.

Kolla på deras hemsida så ser du ju själv. Han måste alltså köpa skjorta, skor o fluga/slips/plastrong själv. men det är ju fortfarande billigt o ni har dem kvar till skillnad från saker man hyr

Sussi08 skrev 2010-03-22 15:29:58 följande:
  • Karl1970

Grymt smidigt.

Sussi08 skrev 2010-03-22 15:29:58 följande:
Svar på tråden Brudgumms kläder