• Linna77

    Byte av efternamn

    Hjälp! Har en liten fråga/ett bekymmer.

    Jag ska ändra mitt efternamn i samband med vigsel. Tänkte nu börja förbereda lite och undrar då om man måste ringa runt överallt för att byta sitt efternamn, ex banken, bensinkortet, HM, Lindex mm. Sådana där triviala ställen, men som ändå måste funka. Någon som vet??

  • Svar på tråden Byte av efternamn
  • MrsRobinson

    Jag kommer nog vänta till efter bröllopet, kanske om jag ändå ska ringa till förtaget före bröllopet att jag nämner det men det skulle vara konstigt att få hem brev i ett namn som man ännu inte har.

  • klingling

    Hej på er, jag bytte efternamn när jag gifte mig och jag har inte behövt ringa runt alls för namnbytet. Efter att mitt nya namn blev registrerat började det dimpa ner nya kort till det mesta i brevlådan med det nya namnet på. Även tidningar jag prenumererar på fick nytt namn och även alla räkningar. Har bara behövt ringa ett ställe. Sen får man också ett papper som man kan ta med sig och använda tillsammans med sitt gamla leg tills man fått sitt nya utifall man behöver hämta ut ett paket eller nåt med det nya namnet på.

    Lycka till och hoppas att allt flyter på för er andra också.

  • Nicossambo

    Jag hörde av en kompis att han fick ansöka om ett nytt visa kort så att det står samma på kortet som på leget.

Svar på tråden Byte av efternamn