• TheSec­ret
    Äldre 16 Mar 13:04
    4445 visningar
    20 svar
    20
    4445

    Hur ofta säger du/ni ......

    till varann: -'Jag älskar dig'???

    varje dag?
    Varje kväll?
    Sporadiskt?
    Efter telfonsamtal?

    Vi säger det då och då till varann, ibland flera dagar i rad, ibland kan det gå någon dag....lite olika.

  • Svar på tråden Hur ofta säger du/ni ......
  • scarbo­rough8­1
    Äldre 16 Mar 13:14
    #1

    Vi säger det varje dag, varje kväll, sporadiskt, efter vissa saker, efter telefonsamtal osv...

  • CeKe
    Äldre 16 Mar 13:18
    #2

    Lite ibland. Vi båda tänker att det är ord som man ska vara lite rädd om, så att de verkligen värmer när de uttalas. Säger man det hela tiden, känns det som att betydelsen försvinner lite... i alla fall så som jag/vi tänker.

  • Martin­aa
    Äldre 16 Mar 13:35
    #3
    CeKe skrev 2010-03-16 13:18:19 följande:
    Lite ibland. Vi båda tänker att det är ord som man ska vara lite rädd om, så att de verkligen värmer när de uttalas. Säger man det hela tiden, känns det som att betydelsen försvinner lite... i alla fall så som jag/vi tänker.
    Håller med precis.
    Jag säger det när jag verkligen känner att "attanas va jag älskar hnom" Det innebär att det kan bli fem dagar i rad ibland och ibland inte på några dagar. Jag älskar att själv höra det, men precis som CeKe säger så vill jag inte "slita ut" orden.
  • scarbo­rough8­1
    Äldre 16 Mar 14:08
    #4

    Tur att alla är olika...:)
    Vi säger det varje dag för att vi känner så varje dag, tycker inte betydelsen försvinner av att man säger det ofta.

  • wiii
    Äldre 16 Mar 14:12
    #5

    Varje dag, vissa dagar ganska många gånger tom.. Och inte försvinner betydelsen för det? Varför spara på värmande ord...

  • Cylt
    Äldre 16 Mar 14:17
    #6

    Jag säger det nog när jag känner det - ibland flera gånger om dagen, ibland tar det någon/några dagar. Avslutar inte samtal av slentrian med vare sig "Jag älskar dig" eller "puss" Att säga något bara för sägandets skull är inte min grej...

  • lindab­87
    Äldre 16 Mar 14:44
    #7

    Alltid ! Varje dag flera gånger blir det iaf ! :)

  • lindab­87
    Äldre 16 Mar 14:44
    #8

    Alltid ! Varje dag flera gånger blir det iaf ! :)

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 16 Mar 15:00
    #9

    flera gånger per dag, både i telefon (beror på), när vi skiljs åt eller på msn. För att vi menar det. Jag tror inte man kan slita ut såna fina ord, såvida man inte använder dem utan att tänka på vad de betyder. Det är ju som att kyssas utan att vilja. Det gör man ju inte. Vi hånglar varje dag!

    Det har funkat i över 14 år för oss, och än är "Jag älskar dig" inte utnött...

  • wiicky
    Äldre 16 Mar 15:13
    #10

    Flera gånger varje dag.

  • CeKe
    Äldre 16 Mar 17:20
    #11

    Härligt att höra hur olika det är

    Jag älskar också Kece varje dag och hela ti´n, men säger det bara när det så där riktigt värkar av kärlek i bröstet, eller när jag tittar på honom och bara liksom fylls av den där varma samhörighetskänslan. Det händer i och för sig rätt ofta men kanske inte varje dag eller ibland ens varannan dag. Vardagen hamnar ju liksom ibland lite emellan

    Vi säger alltid puss när vi avslutar telefonsamtal etc, och det har börjat bli en sån där sak som vi bara säger av vana. Vill inte att "jag älskar mig" ska bli så, men det kanske det aldrig blir, vem vet

  • KatjaB
    Äldre 16 Mar 17:35
    #12

    puss säger vi efter telefonsamtal, vilket blir väldigt ofta. Jag älskar dig säger vi nog ganska så ofta, men det används inte lika flitigt utan mer när man känner sig sådär lite extra kär.
    Vill inte att älskar dig ska bli något vi säger av ren vana, som puss eller godnatt. Inget fel i att säga det ofta, absolut inte, men jag säger det hellre då och då än varje dag.
    En spontan kram med ett "åh vad jag tycker om dig" är inte helt fel heller, då blir man sådär härligt glad och lycklig

  • Äldre 16 Mar 17:38
    #13

    kunde inte sagt det bättre själv! vi har inte varit tillsammans så länge som ni, men jag hoppas vi gör likadant om 10 år som nu.


    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-16 15:00:59 följande:
    flera gånger per dag, både i telefon (beror på), när vi skiljs åt eller på msn. För att vi menar det. Jag tror inte man kan slita ut såna fina ord, såvida man inte använder dem utan att tänka på vad de betyder. Det är ju som att kyssas utan att vilja. Det gör man ju inte. Vi hånglar varje dag!Det har funkat i över 14 år för oss, och än är "Jag älskar dig" inte utnött...
  • Casmel
    Äldre 16 Mar 19:16
    #14

    Minst 2 gånger om dagen

  • Malin och Joel
    Äldre 16 Mar 19:34
    #15

    Flera gånger varje dag

  • Fårävv­ör
    Äldre 16 Mar 19:46
    #16

    Många, många gånger per dag, och vi menar det med hjärtat varje gång! tycker heller inte att det blir utslitet om man faktiskt menar det man säger och inte bara säger det för att man "ska" eller av gammal vana.

  • Myjoy
    Äldre 16 Mar 19:52
    #17

    Massor
    Det blir flera gånger om dan men känns helt rätt

    Kanske när vi blir gamla o förnuftiga att vi inte gör det lika ofta Men jag tvivlar på att jag någosin kommer bli förnuftig så chansen för det är ganska liten :-P

    Jag gillar att vara härligt impulsiv när det kommer till min stora kärlek

    Glöm inte bort igår,
    Se fram emot imorgon,
    Men lev fullt ut idag

  • Maxian­der
    Äldre 16 Mar 20:12
    #18

    Åhå vi säger att vi älskar varandra väldigt ofta ♥, flera gånger om dagen! När vi pratat i telefon säger vi olika saker som känns rätt just då, kyss, puss, älskar dig, saknar dig osv

    När det känns extra mysigt bruka vi skicka ett litet sms eller mms med en kärleksbild eller kärlekstext till varandra, ibland står det "bara" jag älskar dig.

    Tycker verkligen inte att vi tjatat ut de orden, de sägs med kärlek och med ett unikt tonfall varje gång. "Puss" säger vi ibland mer på rutin om man är stressad i telefonen eller så.

    Ibland köper vi ett fint kort och ger varandra lite spontant där vi skrivit nått sött ibland ger vi varandra en liten kärlekspresent ♥

    www.maxiander.se/

  • eldsta­d
    Äldre 16 Mar 20:40
    #19

    Vi säger det massor av gånger på en dag och menar det lika fullt varje gång. Men inte på samma sätt utan ibland som en fråga "Du vet väl om hur mycket jag älskar dig?" och då kan han kanske säga "Mig?!" och låtsas titta sig runt efter någon annan eller säga "Nej, hur mycket då?" och så får jag förklara eller bara "Ja! Och jag älskar dig!". Eller så kan jag komma hem efter en lång dag och han har lagat middag och då kan jag såga lite förvånat "Du älskar mig?!" och så svarar han något sött tillbaka. Alltså man kan ju säga det på så många olika sätt och det är så underbart att verkligen känna så och uttrycka det. Hoppas att vi är likadana när vi är gamla :-P

  • TheSec­ret
    Äldre 16 Mar 21:55
    #20

    Verkar som att det är antingen eller som folk använder sig av. Antingen säger man det flera ggr per dag eller lite mer sporadiskt.

    Vi brukar byta ut jag älskar dig mot I love you eller bara love you eller så blir det 'puss' efter telefonsamtal. Love you är mer när det blir ett snabbt avslut...går snabbt att slänga iväg det liksom. När vi säger den svenska versionen är det vid speciella tillfällen.

    Sen kan jag tycka och känna att man säger 'älskling' när man vill prata med sin m2b och det innefattar på nått vis 'jag älskar dig' för mig, älskling - älskar....ja, det e kanske bara jag som tycker så :)

    Men det är intressant och se hur pass mkt folk säger det här till varann. Kärleken är oerhört viktig för oss människor att må bra. Utan kärlek är vi ingenting - tror jag iaf.

    Kärleken är min gud.

Svar på tråden Hur ofta säger du/ni ......