• KatjaB

    Har ryanair billiga avgångar året om?

    Vi har tänkt åka till Prag på bröllopsresa, och tänkte vänta in när de har billiga resor.. Nu hade de för 55 kr/ resan, men det gäller inte i juli/augusti, som vi tänkte åka.

    Är det någon här som vet om de har billiga resor året om, för vi vill ju inte åka på bröllopsresan innan vi gift oss..

  • Svar på tråden Har ryanair billiga avgångar året om?
  • naturtanten

    jo det har dom, brukar köra med kampanjer, bör även kanske kommentera att ni troligen får betala mer för resan än så då dom är kända för att ha avgifter på allt. Men räkna på total summan så ser ni ju om ni tjänar på det.

  • KatjaB

    jo, jag vet. Men det kanske går på 500 kr med alla avgifter satt jag och räknade på, till skillnad från tex SAS som kostade betydligt mer


    naturtanten skrev 2010-03-14 21:56:22 följande:
    jo det har dom, brukar köra med kampanjer, bör även kanske kommentera att ni troligen får betala mer för resan än så då dom är kända för att ha avgifter på allt. Men räkna på total summan så ser ni ju om ni tjänar på det.
  • Fjosok

    Med Ryanair flyger man billigt om man

    1. Gör allt själv, incheckningm, bokning etc ...
    2. Åker med handbabage, bara
    3. Inte köper saker ombord på planet ex mat, rövarpriser
    4. Inte har övervikt på väskan

    Annars drar det iväg :)

  • naturtanten

    sen får man även räkna in transfer då ryanair ofta trafikerar flygplatser en bit utanför städer... men ska inte tracka ner på dom, dom e billiga om man kan spela enligt deras regler, o som sagt säkert mkt billigare än SJ

  • Fjosok

    Exakt. Ryanair är ju otroligt ärliga med det. Det står på hemsidan exakt vad som gäller för att inte extrakostnader ska sättas in. Att så många gnäller över detta är nog för att dom vill åka billigt men ha samma service som SAS. Mao äta kakan och ha den kvar. Senast jag åkte hörde jag en man runt 50 mumla "fy f*n, dom vill ju bara tjäna pengar".

    Tja, inte så konstigt då han hade trippelt handbabage (kabinväska, dator och plastpåse) då man bara får ha ETT och det står supertydligt på hemsidan. han fick checka in väskan för extra avgifter men det är väl inte deras fel att han sumpade reglerna?

    Sen kan jag vara tveksam till Ryan på andra sätt ska sägas ärligt.

  • HappyE

    Jag har åkt med Ryanair ca 12 ggr, upplever att biljettpriset handlar främst om framförhållningen. Oftast är de billigaste biljetterna de som ligger 2 mån. fram i tiden, så lite is i magen är alltså bra... Vi har redan köpt våra biljetter till bröllopsresan, det fanns bara några datum som funkade så vi vågar inte chansa. Betalar väl 800 kr/person t.o.r. till Sardinien, också bättre än konkurrenternas.

  • scarborough81

    Bästa med Ryanair är att de flyger från Västerås, så för en annan är det närmare med bil till hälla flygplatsen än t.ex arlanda, funderar på att ta en weekend till london under året och då åker vi med dem, men iom att det är en weekend kan man ju dela på en incheckad väska, annars kan man inte flyga med vätska i handbagaget.

  • KatjaB

    tack för alla tips, eftersom vi tänkt ta en resa längre fram som är lite längre, så skulle bröllopsresan vara en 4 dagars weekend bara för att få komma bort på tu man hand. Så prag som är så vackert och som ingen av oss varit i känns som ett bra alternativ.

    Men visst är det så att man itne får samma saker som när man bokar tex hos SAS, det är vi ju medvetna om. Tänker mer billigt flyg så vi kan rymma iväg på en liten honeymoon utan att det kostar skjortan, och så kan vi ta en annan mer lyxig variant en annan gång

  • Fjosok

    Om jag skulle gift mig och bara tagit en burgethoneymoon för att resa mer senare skulle jag exempelvis gärna åkt till en mindre stad i Rhendalen (flyg till Frankfurt - Hahn) och utforska landskapet däromkring. Kolla gärna in den lilla (nåja, med tyska mått) staden Koblenz som är ett riktigt örhänge :)

Svar på tråden Har ryanair billiga avgångar året om?