• Mmi87

Partytält med golv och så vidare

Är det någon som har något tips på partytält med golv, montering, nedmontering och leverans och kanske ett schyst pris? Vad jag ser verkar det ligga på runt 12 000 kr för ett tält med plats för 50 personer, är det priset man får svälja?

• Svar på tråden Partytält med golv och så vidare
  • Aleta

Det är ganska dyrt med partytält, men kolla runt lite, det finns flera firmor.
    Jag begärde in offerter från 5 olika firmor och det var stor skillnad i pris. Ett av förslagen kostade dubbelt så mycket som den vi valde t ex. Kom ihåg att be dem räkna med milkostnad i priset ifall de har långt att åka.
    Vi hade ett mycket större tält (12x12 m) och massor med extrautrustning som grillar, bord, stolar, porslin, dukar osv. Det gick väl på runt 25.000:-

• Roslagsbröllop 2010

Om ni ska gifta er i Sthlms området så kan jag tipsa om Gröna Huset Event. Super trevliga och snygga tält mm.

• Aleta

Det är hyrpriser vi talar om, i alla fall jag.
    Hyrpriserna för de bra tälten ligger högt!
    Det finns massor med tält som inte är flamsäkra eller som inte står emot riktigt ösregn eller storm.
    Hade vi haft ett enklare tält så hade vi varit genomblöta eftersom regnet öste ner i flera dagar.

Så här såg tältet vi hyrde ut.
    www.bsparty.se/sida1.html

• KatjaB

Det är hyrpriser.. fick en smärre chock när jag tittade på vad det skulle kosta att ha tält "utifall det blev regn"

mikkethn skrev 2010-03-14 19:49:25 följande:
    Varför HYR du inte tältet, kostar ju bara drygt 1000 lappen per dag.www.festservice.net/produkter/talt_18/partyta...
  • Mmi87

Vi ska naturligtvis hyra!

Roslagsbröllop 2010 - jag har dom också på min topplista! Fina paket priser framför allt! Du verkar ha varit i kontakt med dom? Jag tänkte kontakta dom rätt snart men hade gärna hört någon som upplevt dom i och med att man måste vara lite försiktig med allt nuförtiden.

• Roslagsbröllop 2010

Mmi87

Vi var där och pratade med dom och tittade på tälten och all utrustning runt omkring. Toppen bemötande och sedan har jag haft en hel del mailkontakt och det har inte varit några som helst bekymmer. vårt bröllop är den 8:e maj så jag har ju inte sett leveransen ännu men jag är säker på att dom är bra att ha att göra med.

Svar på tråden Partytält med golv och så vidare