• BlackWIngedAngel

    Hyra båt i Bohuslän?

    Funderar lite över om man skulle åka båt från kyrkan till lokalen. Det beror självklart på vilken festlokal det blir, i och med att det inte heller är bestämt.
    Men frågan är då. Var skulle man kunna hyra en båt för den färden?

    Någonting med motor självklart, annars får ju gästerna vänta i evigheter. Det måste finnas möjlighet att sitta på en ren, skyddad plats där varken regn eller blåst kan förstöra kläderna.
    Någon som har några tips?

  • Svar på tråden Hyra båt i Bohuslän?
  • sigma

    Uddevalla Turisttrafik har gamla renoverade ångbåtar som tar rätt mycket folk och där man kan sitta under tak, de tar sig nästan vart som helst på västkusten. Vet inte vad de kostar, men det är väl bara att leta upp dem på eniro eller nåt och fråga =) De har tillstånd också, så gästerna kan få bubbel på båten. Lycka till!

  • BlackWIngedAngel

    Ursäkta, det är jag som är otydlig. Det är alltså jag och min blivande som ska åka båt.
    Gästerna i övirgt kommer så långväga ifrån med bilar och annat att de får åka i dem, så att de får dem med sig till lokalen.


    sigma skrev 2010-03-13 11:03:47 följande:
    Uddevalla Turisttrafik har gamla renoverade ångbåtar som tar rätt mycket folk och där man kan sitta under tak, de tar sig nästan vart som helst på västkusten. Vet inte vad de kostar, men det är väl bara att leta upp dem på eniro eller nåt och fråga =) De har tillstånd också, så gästerna kan få bubbel på båten. Lycka till!
Svar på tråden Hyra båt i Bohuslän?