• dittdatten

En färgfråga...

Mina tärnor ska ha en färg på sina klänningar och min klänning är ivory. Från är om brudgummen ska ha samma färg som tärnorna på sin kravett eller ska han ha en i ivory för att matcha mig? (han ska ha en vit skjorta) Bestmännen ska ha slipsar i samma tyg som tärnorna. Rädd för att det blir för matchigt, brudgummen och jag kanske ska ha samma färger iaf? Sen kommer såklart blommaorna binda oss allihop samman. Vad tycker ni? Kan han ha ivory kravett till vit skjorta? (och svart väst+kostym)

• Svar på tråden En färgfråga...
  • Superstarfia

Min BM ska ha samma färg som tärnorna..

Tärnorna och bestman ska ha vinrött på klänning, väst och plastrong. BM ska antagligen ha en vinröd eller guld väst och vinröd plastrong..

• dittdatten

Förlåt,men vad är plastrong...?

• Sanna2010

haha! håller med, har aldrig hört det förut?!

• Sebastiána

Vi kommer nog att ha det så att brudgummen matchar mig och att tärnan matchar marskalken.

• Superstarfia

Enligt wikipedia samma sak som kravatt..

• 100703 M och B

Jag har sett en bild på en brudgum med mörkgrå kostym, helvit skjorta men västen och kravatten var ivory. Det var VÄLDIGT snyggt tillsammans med brudens klänning i matchande ivory. :)

Funderar faktiskt på att få min blivande svåger att sy en kravatt + näsduk och eventuellt väst till min sambo i samma tyg som han syr min klänning för perfekt matchning (dupionsiden i ivory).

• Mymlan16

Tycker att du och brudgummen ska matcha varandra i färg för att liksom markera att ni två hör ihop! Bestman/marsalk kan matcha tärnorna.

• Lara C

För mycket färgmatchning känns studentbal. Se bara till att ni inte skär er mot varandra och låt blommorna vara det matchande temat.

Svar på tråden En färgfråga...