• masz
    Äldre 10 Mar 19:10
    11089 visningar
    5 svar
    5
    11089

    Bröllop i mariestad. Snälla hjälp!

    Här planeras bröllop för fulla muggar.
    Nästa sommar någon gång, någonstans, på något sätt. :)

    Hur får man till ett bra bröllop i just mariestad? Är det någon som vet?

    Inget strand brölloP!!

    Vad finns det för lokaler att vara i , vart ska man fixa hår och smink , blommor?

    Vill ha så billigt som möjligt men ändå ett bra bröllop.

    vart tillbringar man bröllopnatten i mariestad till ex?

    Känns mindre kul att vara på stads hotellet:/

  • Svar på tråden Bröllop i mariestad. Snälla hjälp!
  • Kantar­ella
    Äldre 10 Mar 23:27
    #1

    Planerar för bröllop där i augusit jag, och vet inte om jag själv har så mkt koll på läget, men kan bidra med det jag vet...hehe.

    Efter lite efterforskning valde vi hotell Wictoria, de hade ett lite lyxigare superior rum, med frukost på säng å grejer - du kan kika på nätet. Av de få hotell som finns så verkade det bäst...
    Hår å smink håller jag på att undersöka just nu, i mitt fall kanske det kan lösas genom kontakter, men vet att Klipp-Er tar 2500 för hår/make och Självfallet 850kr/h för hår samt 990 för smink (inkl prov). Detta i skrivandets stund iaf - kan ju diffa till nästa sommar.
    Lokal beror väl lite på hur ni har tänkt upplägget antar jag - buffé, catering, kuvert? Vi tänkte beställa buffé från Köttex.

  • lixa
    Äldre 11 Mar 07:31
    #2

    Hej!

    Man kan hyra en del av residenset, dock ej jättebröllop ca 50 pers tror jag,

    Man kan hyra snapens fritidshus...ligger verkligen superfint.

    Torsö, brygghus...där kan man även köpa deras mat.

    Bygdegårdar runt om Mariestad, de flesta små bygderna har en egen.

    Jag kommer sminka mig hos "Hud och Massage" ca 700:- och då ingår en provsminkning. Håret kommer jag göra hos "Älvan" en ekologisk frisör.

    Blommor kan fixas av Cattleya, Blomsterhörnan eller Karlssons handelsträdgård.

    Mat kan köpas av Ica Oxen, Köttex, X-Baren catering, Bröllopstårta Lundstedts Konditori eller Brödboden.

    Sova över här är jag inte så duktig på men jag vet att snapen har någo rum...inge lyx men kanske lite romantiskt...vet inte vad ni är ute efter...annars har ni Hotel Vänerport, Ekuddens Camping, Hotell Wictoria samt ett vandrarhem nere i hamnen.

    Hoppas du hittar något bra till just ditt bröllop :)

    Häls. Lisa

  • Äldre 14 Mar 15:54
    #3

    Hej!
    Jag är väl bättre på transporter än lokaler men kan i alla fall tipsa om Leksbergs kyrka samt lokalen brevid där jag själv varit inbjuden på bröllop. Har du mer frågor så går det ju att kolla upp det med mina bekanta kanske. Lycka till
    Mvh Tz.

  • masz
    Äldre 14 Mar 20:00
    #4
    Tarzan66 skrev 2010-03-14 15:54:41 följande:
    Hej!Jag är väl bättre på transporter än lokaler men kan i alla fall tipsa om Leksbergs kyrka samt lokalen brevid där jag själv varit inbjuden på bröllop. Har du mer frågor så går det ju att kolla upp det med mina bekanta kanske. Lycka tillMvh Tz.
    Finns det lokal brevid den kyrkan? Är det stor och så vidare?
    =)
  • Äldre 15 Mar 20:28
    #5

    Ja den är rätt stor. Hur många är ni? Skulle tro att den rymmer mellan 40-70 st. Är ju ett tag sen jag var där så jag kommer inte ihåg riktigt. Vill du ha mer info om jag kan skaffa fram?
    Mvh Tz. usacar@hotmail.com

Svar på tråden Bröllop i mariestad. Snälla hjälp!