• Joseful

    vilken färg på skjortan?

    Min kläning kommer vara i Ivory och min sambo har kostym med väst, vilket gör att skjortan kommer synas väldigt lite, gör det något om den då är vit eller är det snyggast om den är i Ivory eller annan färg?
    Han kanske tar av sig kavajen om det blir varmt och då syns det ju mer av skjortan, vill ju inte att min klänning ska se gul ut.

  • Svar på tråden vilken färg på skjortan?
  • Dolly84

    Ja det där har jag också tänkt på! Vi var inne där vi ska beställa kläder ifrån och då tog jag upp det där med att min klänning är ivory. Men min BM tyckte att det blev fult med ivory-färgad skjorta till hans ljusblå väst... Han tyckte det såg dassigt ut! Så hans kommer vara vit-vit och min klänning ivory... Som sagt, tänk om jag ser gul, eller "dassig" ut....

  • Kantarella

    Hmm, detta har jag inte ens tänkt på...Kan ju vra nåt att planera skjortköp efter, indeed!

  • maddde

    Jag ska ha en klänning i ivory och min blivande kommer att ha en vit skjorta. Visst blir det färgskillnad med jag upplevde inte att min klänning såg gul ut när den hängde bredvid hans vita skjorta.

    Har varit på två bröllop där mannan haft vit skjorta och kvinnan ivory färgad klänning och jag upplevde inte att klänningen såg gul ut.

  • KatjaB

    frågade på klänningsbutiken min klänning är ifrån och det vanliga är att ha en vit. Det skär sig inte eftersom inte helt kostymen är vit.

  • Kantarella

    Hur är det med färgad skjorta då? Om kostym/väst är svart, slips/näsduk starkt blå å så en ljusare blå skjorta till det? Bryter man nån skum etikettlag då kanske? Annars tror jag det får bli så i vårt fall...

  • bobods

    Den här tråden puffar jag för! Vad finns det för etikett för färgad skjorta? Vi funderar på att ha svart kostym, svart väst och plastrong och en knallröd skjorta (rött är temat). Bryter vi mot någon etikett då? Är det begravningskänsla att ha svart plastrong?

  • Snufflan

    Tror inte det finns några regler för det utan man gör som man själv tycker blir bäst, hade jag varit er så hada jag valt att ha svart kostym, svart väst, vit skjorta och rött på plastrongen och näsduken. En röd corsage oxå förstås.


    bobods skrev 2010-03-20 17:49:54 följande:
    Den här tråden puffar jag för! Vad finns det för etikett för färgad skjorta? Vi funderar på att ha svart kostym, svart väst och plastrong och en knallröd skjorta (rött är temat). Bryter vi mot någon etikett då? Är det begravningskänsla att ha svart plastrong?
  • bobods
    Snufflan skrev 2010-03-21 18:08:52 följande:
    Tror inte det finns några regler för det utan man gör som man själv tycker blir bäst, hade jag varit er så hada jag valt att ha svart kostym, svart väst, vit skjorta och rött på plastrongen och näsduken. En röd corsage oxå förstås.
    Det har ju alla andra
Svar på tråden vilken färg på skjortan?