• Love2010

    Alingsåsbrudar 2010, dela idéer & erfarenheter?

    Hej!

    Vi ska gifta oss i Alingsås den 5 juni i år. Finns det fler Alingsåsbrudar här på BT?

    Kom så snackar vi lite och kan hjälpa varandra till det perfekta bröllopet.

    :)

  • Svar på tråden Alingsåsbrudar 2010, dela idéer & erfarenheter?
  • Love2010

    sarafalk: läste hos majasmamma att det blir Hemsjö för dig. Roligt! Vi ska inte heller ha dunderfest efteråt utan det blir buffé och middag för oss och sedan pyser vi iväg relativit tidigt för att mysa tillsammans.

  • sarafalk

    Precis som vi tänkt då :)
    Fast vi har en trerätters med tårta som efterrätt. Har ni träffat er präst ännu? Har inte hört något ifrån våran ännu.

  • Love2010

    vi har vår präst klar, vi känner honom sen innan. Så det löser sig lite längre fram.

    mkt kvar i planeringen?

  • sarafalk

    Dom "stora" sakerna jag har kvar är att välja tårta och brudbukett. Ska provsmaka tårta den 26:e :)
    Sedan har jag ju hela vigseln att tänka på. Vilka psalmer, sånger osv. Har två olika par som jag har kontaktat för sång i kyrkan. Ska lyssna på en av tjejerna på söndag...

    Har skor kvar också. Känns smått omöjligt att hitta några söta brudskor med öppen tå o max 5 cm klack...har hittat jättefina satinskor med söta detajer o öppentå men då är ju klacken på 9-10 cm!!! Det funkar inte med min klänning, då blir den för kort :( o min gubbe blir nog lite för kort också ;)

    Hur går det för dig?

  • WonderfulWord

    jag ska gifta mig i januari nästa å roch bor i lerum så jag tänkte bara lägga in ett förlag på skor. kolla på matilda fest hemsidan där kan du själv välja hur din sko ska ha för höd och hur du vill ha den jag tror att det kostar 550 för att helt designa dina egna skor:) hoppas det hjälper

  • WonderfulWord

    en annan fråga till er som kommit längre i planeringen kanske:)

    var ska ni vara om ni ska ha en festlokal föröker hitta någon lagom billig men är nyinflyttad så jag kan inte så mycket om denna sidan gbg:(

  • sarafalk
    WonderfulWord skrev 2010-03-11 22:38:23 följande:
    en annan fråga till er som kommit längre i planeringen kanske:)var ska ni vara om ni ska ha en festlokal föröker hitta någon lagom billig men är nyinflyttad så jag kan inte så mycket om denna sidan gbg:(
    Vi ska vara på Nääs Fabriker, Floda. Ska ha "bröllopslunch" så det blir ju lite billigare än att ha det sent på kvällen. Vi ska ha en trerätters middag men ingen fest eller dans.

    Vi var och kollade på Aludden, Lerum innan vi bestämde oss. Det var lite mindre där men väldigt mysigt o fint. Lite billigare än Nääs Fabriker. Dom hade bara plats för oss på övervåningen när vi var där och kollade så därför blev det inte där. Nedervåningen är väldigt fin, övervåningen tyckte vi var för trång för oss (ca 50gäster)...
  • sarafalk
    WonderfulWord skrev 2010-03-11 22:37:14 följande:
    jag ska gifta mig i januari nästa å roch bor i lerum så jag tänkte bara lägga in ett förlag på skor. kolla på matilda fest hemsidan där kan du själv välja hur din sko ska ha för höd och hur du vill ha den jag tror att det kostar 550 för att helt designa dina egna skor:) hoppas det hjälper
    Jag har kollat lite på Matildas men inte riktigt hittat min drömsko där. Tycker att det är lite svårt att sätta ihop en modell när man inte kan se riktigt hur slutresultatet blir...

    Men det kanske blir skor därifrån om jag inte hittar i butik.
  • Love2010

    Hej!

    Jag kan också tycka det är lurigt med skor. Som tur är köpte jag ett par goldies i Australien när jag var där för 2 årsedan som jag gått mil efter mil i. Det kommer kännas skönt på bröllopsdagen och kanske inte behöva fundera så mkt på blåsor och sår på samma sätt som med ett par nya brudskor. Beställa på nätet tycker jag verkar , svårt?!

    Vi har också det där med kyrka, låtar, sjung-sjung och så kvar men det får bli en senare fråga. Inbjudningarna ska ut nu först. =)

Svar på tråden Alingsåsbrudar 2010, dela idéer & erfarenheter?