• Maxiander

Hur väljer man klänning??? City chic vs. Ljuvligt romantisk???

Hur väljer man klänning???

Jag kan inte komma fram till vilken stil jag villa ha? Hur har ni gått till väga/kommer gå till väga för att välja look???
    Har nyss skrivit ett helt blogginlägg om detta och då blev jag ännu mer förvirrad när jag började fundera på allvar... www.maxiander.se/city-chic-vs-ljuvligt-romantisk/
    Hjälp!!!

/M
    www.maxiander.se/

• Svar på tråden Hur väljer man klänning??? City chic vs. Ljuvligt romantisk???
  • rosesarered

Uteslutningsmetoden helt enkelt

Det finns jättemånga fina klänningar men jag visste från början att jag ville ha en lång klänning eftersom det i stort sett är enda chansen i livet att ha en så "festlig" klänning. Därför föll alla korta 50-talsaktiga brudklänningar bort på en gång.

Provade och provade på olika klänningar och blev kär i min klänning. Visste att jag ville ha slöja för att (samma som ovan) är det troligtvis enda tillfället att få ha slöja på sig. Tjejen i bröllopsbutiken föreslog en spansk slöja med spets och när jag fick den på huvudet så var det kört.. där tog slöjproblemet slut, jag köpte den slöjan.

Efter mycket velande har jag nu kommit fram till att jag ska ha uppsatt hår eftersom det passar bättre till min klänning. Trots att jag haft en bild i huvudet om att ha utsläppt hår. Så nu försöker jag utgå ifrån klänningen och att allt ska passa ihop. Har även bestämt mig för att inte använda tiaran jag köpt för att det kommer bara att bli för mycket.

Slutresultat blir kvinnligt, lite glammigt och alldeles underbart (hoppas jag!)

vet inte om det var svar nog på din fråga

• Maxiander

Tack :)

Jo det var ett berikande inspirerande svar.

Har tänkt lite som dig, att det inte är så ofta man har glammiga vita långklänningar, slöja och tiara... Det är ju otroligt vacker och det lockar en hel del... men är det jag? Vill inte känna mig utklädd utan uppklädd, man måste ju kunna bära upp sin look också och jag vet inte om jag kommer göra det. det krävs att man känner sig bekväm och vacker i det man har på sig. Får nog prova lite så man vet hur det känns med brudklänning på :)

Ha en underbar kväll!

/M
    www.maxiander.se/

• Maxiander
    rosesarered skrev 2010-03-09 17:28:19 följande:
    Uteslutningsmetoden helt enkelt Det finns jättemånga fina klänningar men jag visste från början att jag ville ha en lång klänning eftersom det i stort sett är enda chansen i livet att ha en så "festlig" klänning. Därför föll alla korta 50-talsaktiga brudklänningar bort på en gång. Provade och provade på olika klänningar och blev kär i min klänning. Visste att jag ville ha slöja för att (samma som ovan) är det troligtvis enda tillfället att få ha slöja på sig. Tjejen i bröllopsbutiken föreslog en spansk slöja med spets och när jag fick den på huvudet så var det kört.. där tog slöjproblemet slut, jag köpte den slöjan. Efter mycket velande har jag nu kommit fram till att jag ska ha uppsatt hår eftersom det passar bättre till min klänning. Trots att jag haft en bild i huvudet om att ha utsläppt hår. Så nu försöker jag utgå ifrån klänningen och att allt ska passa ihop. Har även bestämt mig för att inte använda tiaran jag köpt för att det kommer bara att bli för mycket. Slutresultat blir kvinnligt, lite glammigt och alldeles underbart (hoppas jag!) vet inte om det var svar nog på din fråga
    Just det, var du inne på 50-tal också? I så fall, kommer du inte känna att du missar det? Det är just det där valet jag tycker är så svårt, man "missar" ju alltid något... Har du bilder?

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Någon som fått hem nya "allt om bröllop" Finns två korta klänningar i tidningen jag verkligen gillar! Sid 32 och sid 51. Esther Rodriguez på sid 32 är så himla fin och man slipper "student-klännings-känslan" som många korta klänningar förmedlar!

www.maxiander.se/

• danicalifornia

jag trodde att jag va en tyll och marängklänning tjej!! men så fick jag klorna i en enkel grön och vit klänning hos en kompis till mig, och kärlek uppstod!!!! finns lite dåliga bilder på den i galleriet! men hade kollat och provat säkert 100 klänningar innan!!!

• Toffi

Jag skulle absolut inte ha tubtopp, tvådelat eller sjöjungfrumodell. Vägrade tom prova sådana klänningar, men det slutade ändå med det, kändes helt rätt när jag fick på mig den. Konstigt det där.

• rosesarered

Nja jag känner ändå inte att jag missar något. Eller jo det är klart att man alltid missar något men det finns ju hundratals klänningar och bröllopsstilar därute så nånstans får man väl börja gallringen.

Tänkte nog mera som att en snygg femtiotalsklänning kan jag ha på vilken annan fest somhelst men en lång vit brudklänning kan bli svårt...

Om du menar bilder på korta klänningar så tycker jag att det finns lite varstans. Kolla bloggen stylemepretty (googla) där finns många bilder på "vintage-brudar".

Bilder på min klänning och slöja finns i mitt galleri

• Maxiander
    danicalifornia skrev 2010-03-15 14:46:44 följande:
    jag trodde att jag va en tyll och marängklänning tjej!! men så fick jag klorna i en enkel grön och vit klänning hos en kompis till mig, och kärlek uppstod!!!! finns lite dåliga bilder på den i galleriet! men hade kollat och provat säkert 100 klänningar innan!!!
    Hihi ja så det kan ändras :) Väldigt snygg klänning måste jag säga! Har ni grönt som accentfärg också?
  • Maxiander
    Toffi skrev 2010-03-15 17:59:48 följande:
    Jag skulle absolut inte ha tubtopp, tvådelat eller sjöjungfrumodell. Vägrade tom prova sådana klänningar, men det slutade ändå med det, kändes helt rätt när jag fick på mig den. Konstigt det där.
    Haha ja kanske blir så för mig med? Kommer stå där i en gräddbakelse av största slaget med slöja och allt :)
  • Maxiander
    rosesarered skrev 2010-03-15 20:01:20 följande:
    Nja jag känner ändå inte att jag missar något. Eller jo det är klart att man alltid missar något men det finns ju hundratals klänningar och bröllopsstilar därute så nånstans får man väl börja gallringen. Tänkte nog mera som att en snygg femtiotalsklänning kan jag ha på vilken annan fest somhelst men en lång vit brudklänning kan bli svårt... Om du menar bilder på korta klänningar så tycker jag att det finns lite varstans. Kolla bloggen stylemepretty (googla) där finns många bilder på "vintage-brudar". Bilder på min klänning och slöja finns i mitt galleri
    Vilken fin brudklänning.
    Jo nått missar man ju alltid... Vi är lika sugna på att gifta oss utomlands som hemma så nu när vi valt hemma vet vi att vi aldrig kommer få gifta oss utomlands... men vi körde uteslutningsmetoden där... Utomlands är vi ofta men står brud och brudgumm inför vänner och familj kommer vi aldrig göra igen :)
Svar på tråden Hur väljer man klänning??? City chic vs. Ljuvligt romantisk???