• 100703 M och B

"Hemlig" flickvän - bjuda eller inte?

Jag har ett lite spännande problem. Jag har en god vän som inte har berättat att han har en ny flickvän. Jag vet om att han träffar någon eftersom vi har så väldigt många gemensamma bekanta, men eftersom han inte ens har knystat om henne så har jag ju inte vetat om det är seriöst eller inte. Således är hon i skrivande stund inte bjuden..

Om han skulle fråga om hon får komma (dvs berätta att det är seriöst mellan dem eller att hon ens finns) så är hon självklart välkommen!

Jag ville inte skicka inbjudan till honom och inkludera henne fastän jag hört ryktena från våra gemensamma vänner eftersom han själv varit väldigt noga med att inte knysta något. För tänk om han inte alls är seriös med henne? Men jag kanske ska skicka ett litet sms och säga att OM han vill ha med sig sin flickvän (om det nu är det hon är) så är det ok? Vad tycker ni?

• Svar på tråden "Hemlig" flickvän - bjuda eller inte?
  • danicalifornia

ja men skriv ett sms och kolla om han vill ha med henne!! det skulle nog jag ha gjort! det tycker jag gott att du kan göra, det skadar ju aldrig att fråga!

• Vi 3

Vi har resonerat så att de som i dagsläget är singlar, vilket han är tills han sagt annat i mina ögon, blir inbjudna själva. När det börjar dra ihop sig och de skaffat partner är det inga problem att lägga till denne. Men då får de aktivt själva fråga.

• BrideBecks

Precis, det skadar aldrig att fråga lite fint om han vill ha någon respektive med sig.
    Han kanske håller det hemligt för att han är rädd att något ska gå snett innan det verkligen blir seriöst mellan dem. Vet ju själv hur det är när man precis träffat någon ny (t ex när jag träffade min m2b) och inte riktigt vågar göra det officiellt förrän man vet vart man har varandra.

• 100703 M och B

Jag skickade helt sonika ett sms och skrev ungefär:
    "Jag hoppas att du förstår att om du och är ihop så är hon såklart bjuden också, men då måste du säga till i god tid :)"

Får väl se vad han svarar!

Och jo BrideBecks jag förstår vad du menar, men de har ju träffats sedan i november och han har tagit med henne på sin sons Lusse-firande på dagis etc.. Att jag inte har träffat henne än beror nog bara på att jag inte är ute och festar med gänget lika mycket för närvarande. :)

• 100703 M och B

Ska stå "om du och (namnet på tjejen) är ihop"

• Lyckliga013bruden

Vi skrev typ välkommen till vårt bröllop blablabla självklart är respektive välkommen!

Tycker det är kul att ni bjuder hemliga flickvännen. Det verkar vara många som inte vill bjuda/bjuder partners de inte träffat, känner eller tycker om. Att jag blir glad att upptäcka att det finns snälla och generösa brudpar som tänker på sina gäster också!

• 100703 M och B

De vi vet om har vi helt enkelt adresserat till dem båda två! Men som sagt, det här har ju varit en doldis i snart ett halvår men det känns mer och mer som att det kanske är han som är lite feg för att säga att det är på allvar. ;)

Jag är nog lite halvtraditionell, bjuder man den ena i ett par så bjuder man såklart den andra. Men så hoppas jag också att de som jag trott är singlar säger till/frågar om deras respektive!

• 100703 M och B

Fick ett glatt svar från min vän att han kommer själv på vårt bröllop. Men fortfarande ingen hint om det är så att det faktiskt är en flickvän eller inte. :D

Svar på tråden "Hemlig" flickvän - bjuda eller inte?