• jennyw80

Hjälp (Skåne)

Hej på er!

Undrar om någon använt sig av THUN MUSIK & FOTO, Jonas Thun.
    Eller om ni kan rek. någon bra & prisvärd fotograf till vårt bröllop.

// Jenny

• Svar på tråden Hjälp (Skåne)
  • moule

jag har hör ok saker om thun, men har ingen personlig erfarenhet.

Vi använde oss av jennieekblom.blogg.se, en jätteduktig hobbyfotograf. Bilder från vår dag finns i galleriet

Lycka till!

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

PS. Pixelbyrån har dykt upp på många trådar och det varnas om att de gör reklam för sig själva under fejkade namn. Jag hade undvikit dem om jag var du.

Den 22 Maj smäller det!
  • Essovich

Jag vet en tjej som använt sig av Jonas Thun, vet inte hur resultatet blev men om du vill kan jag förmedla hennes adress så du själv kan fråga henne!

/Jessica Bemerholt

• Wille Jr

Fotograferna som ni skrivit om är amatörer. Så det beror helt på om ni vill ha ett proffs och vad ni vill betala.
    Bilderna har fula skuggor,är underexponerade, m.m

Googla på "Fotografer Malmö" och gå in deras hemsidor och känn efter vilken stil/fotograf som passar just er.

• Flotten

Upps, det är väl inte så att proffsfotografer känner sig hotade av amatörer????

• Kiviksbrud

Vi har faktiskt bokat in Jonas Thun till vårt bröllop. Han är jättetrevlig och väldigt lyhörd men jag vet mer efter den 19 juni!

• Sebastiána
    moule skrev 2010-05-24 16:03:04 följande:
    jag har hör ok saker om thun, men har ingen personlig erfarenhet.   Vi använde oss av jennieekblom.blogg.se, en jätteduktig hobbyfotograf. Bilder från vår dag finns i galleriet   Lycka till!

moule skrev 2010-05-24 16:03:04 följande:
    jag har hör ok saker om thun, men har ingen personlig erfarenhet.   Vi använde oss av jennieekblom.blogg.se, en jätteduktig hobbyfotograf. Bilder från vår dag finns i galleriet   Lycka till!

MaddeåMats skrev 2010-05-24 16:42:29 följande:
    madebymalin.blogg.se ska fotografera på vårt bröllop!
    ...och dessa har delvis samma bilder på sina sidor. Hur kommer det sig?
  • Sebastiána
    Wille Jr skrev 2010-05-24 18:02:48 följande:
    Fotograferna som ni skrivit om är amatörer. Så det beror helt på om ni vill ha ett proffs och vad ni vill betala.Bilderna har fula skuggor,är underexponerade, m.mGoogla på "Fotografer Malmö" och gå in deras hemsidor och känn efter vilken stil/fotograf som passar just er.
    Det är inte alltid vanliga dödliga märket det. Som yrkesfotograf ser du felen och bristerna mycket tydligare än andra.
  • svalövsbon

Sebastiána skrev 2010-05-27 08:48:27 följande:
    ...och dessa har delvis samma bilder på sina sidor. Hur kommer det sig?

för att den ena är den som blivit fotograferad och den andra är den som hållt i kameran... det står det ju i bloggen...

• Sarisen82

Utan att vara en alltför aktiv bt-medlem (dock följer jag ngn tråd för Skånebrudar) så har jag förstått det som att signaturen moule är fotografen "madebymalin" och då är det väl inte överdrivet konstigt om hon på sin sida har sina egna bröllopsbilder.. Och dessa är då tagna av "jennieekblom" =samma bilder på två fotografbloggar.

Så kan det vara :)

Eller är jag helt ute och cyklar..?

Själv ska vi ha Thun, blir nog kanon!

• sun moon

Vi ska också ha en amatörfotograf. På något vis tycker jag att de är bättre än de som har det som sitt yrke. Får hoppas att jag får rätt  

• Wille Jr

Sun moon. Ge några exempel. Vore intressant att se!
    Ta en amatör fotograf och jämför med ett proffs :)

• moule

Hej

Ser att det skrivits en del om mig här när jag varit iväg på bröllopsresa, och vill själv förklara hur det ligger till =)

Jag har gift mig nu den 22 Maj, och använde då mig av min bästa kompisar som fotograf, det står väldigt tydligt i min blogg här på bröllopstorget och är ingenting hemligt.

Själv är jag också hobbyfotograf, men fotograferar bara för skojs skull, har ett heltidsjobb som jag trivs bra med =) Gör alltså ingen reklam om mig som fotograf här på sidan, och har aldrig rekommenderat mig själv, bara så vi är tydliga med det. Tar inga fler uppdrag denna säsongen så det vore dessutom onödigt för mig att göra  smygreklam.....

Eftersom Jennie skulle fotografera vårt bröllop har hon följt med mig som assistent när jag fotograferade ett bröllop i April. Jag ville att hon skulle få lite övning inför vår stora dag. Därför finns det liknande bilder på våra sidor. Sen brukar vi fotografera ihop eftersom vi är kompisar sen barnsben, så samma personer kan dyka upp på våra sidor eftersom vi har gemensamma vänner.

Oavsett om jag känner Jennie eller inte så tycker jag att bilderna talar sitt tydliga språk, tjejen är duktig!

Så där ja, nu har jag förklarat.

Vill ni ha fler tips på duktigta fotografer så gå in på www.brollopsfotografer.se, där är många som är riktigt duktiga och kanske någon av dem bor i Skåne. Jag har också blivit fotograferad av www.karinfroom.se som jag tycker är fantastiskt duktig. Tänkte rekommendera henne förut också, men eftersom hon inte är "prisvärd" lät jag bli. Men hade jag haft 13000 över så hade jag absolut satsat på henne.

Kram på er tjejer, nu ska jag fortsätta njuta av min smekmånad.

Svar på tråden Hjälp (Skåne)