• CrazyL­ove
    Äldre 4 Mar 09:51
    4120 visningar
    12 svar
    12
    4120

    Ni som har/hade Lila och silver som färgtema..HJÄLP MIG!!

    Nu har jag fastnat långt ner i beslutsångest träsket och behöver er hjälp för att ta mig loss ^^

    Jag och mitt hjärta gifter oss 31/7- 10 och är i full gång med planeringen..

    Vi har bestämt oss för lila, silver och vitt som färgtema och det kommer gå igenom i våra och tärnornas kläder och blommor och i vår dukning..men det är här jag inte kan bestämma mig..

    Har bestämt att vi ska ha en vit duk i botten men velar fram och tillbaka om vi ska ha en silvrig el lila löpare på bordet..ska ha ljusfat från ikea med 20 cm höga ljus med band runt om..

    servettfärg har vi inte bestämt oss för än...

    snälla hjälp mig komma loss..visa gärna bilder på era dukningar ^^

  • Svar på tråden Ni som har/hade Lila och silver som färgtema..HJÄLP MIG!!
  • Senili­a
    Äldre 4 Mar 10:02
    #1

    Puffar gärna för den här tråden.. Ska ha vitt, lila och grönt så..=)

  • Cherry­girl
    Äldre 4 Mar 10:23
    #2

    Jag har inte valt samma färgtema som du, men jobbar med färger.
    jag skulle nog valt att ha en lila löpare på borden, sedan något silvrigt fat med vita ljust och kanske lila band runt ljusen.

    Vore ju fint om du fick tag i lila servetter, men kanske svårt att få dem i samma nyans som dukar och övrigt.

  • att säga ja
    Äldre 24 Mar 18:22
    #3

    vi har valt de färgerna. tänkte ha vita dukar med lila löpare.
    men nu två månader innan bröllopet fick sambon sin silvergrå väst och vi råkade se den med en gammalrosa slips och det var så snyggt så jag blir osäker på vårt färgval. rosa var färgen från början, men så hittade jag lila skor...:)

  • Sanna2­010
    Äldre 24 Mar 18:59
    #4

    vi har lila, vitt, silver! Eftersom vi kommer ha middagen på en restaurang så blir de automatiskt vita dukar och servetter. Vi har köpt lila ljus till deras ljusstakar och kommer ha lite enklare bordsdekorationer i lila å silver

  • El amor
    Äldre 24 Mar 20:42
    #5

    Åh vad roligt, vi har samma datum och samma färgtema så jag kommer verkligen följa denna tråd! vi har bestämmt oss för att ha vita dukar och en "genomskinlig" löpare med silvermotiv (köpt på calligraphen) vita servetter med silvertryck och lila blommor som dekoration på borden. vi hade tänkt att ha lila servetter men eftersom vi ville ha stora servetter från dunilini så tog vi vita då de inte hade lila. Har "prov dukat" lite hemma å vi är supernöjda ser snyggt och elegant ut! Tror att vi kommer ha lila värmeljus också men har inte riktigt bestämmt oss än.. Hoppas jag var till någon hjälp..

  • dotheh­ula
    Äldre 24 Mar 23:21
    #6

    vi har också samma datum och samma färgtema! har inte ännu börjat fundera på dukningen och dekorationen men vore tacksam för tips:)

  • Kattpo­et
    Äldre 24 Mar 23:26
    #7

    Vit duk under, sedan mellanbred silver löpare och över det en smalare lila löpare, det mer behagligt för ögat.

    Hitta skålar och vaser i fattigmanssilver ( vilket idag kostar en del) Ha i vita, lila blommor.

  • Lina o Peter
    Äldre 1 Apr 19:14
    #8

    Vi har också vitt, lila och silver och gifter oss den 19 juni. Vi kommer ha vita dukar, lila löpare (gardinvepan FLYN LILL från IKEA, 3 meter för 19 kr), vanliga värmeljus i ljuskoppen GALEJ (IKEA) och mörklila/plommonfärgade servetter från Dunilin (tror de heter aubergine eller nått). På festprogrammen har vi ett lila band runtom och vi kommer ha lila eller vita blommor.

    Jag bloggar om alla lila idéer och pyssel som poppar upp så kika gärna in om du vill.

    linalottan.blogg.se

  • Senili­a
    Äldre 3 Apr 09:07
    #9

    Fyndade 4 lila "halsdukar" på H&M igår, 50:- st.. Var ca 2 meter långa och 0,5 meter breda. Ska täcka stora röda pelare i festlokalen. Kommer bli tokbra..=)

  • Uppsal­abrud2­010
    Äldre 3 Apr 09:35
    #10

    Ska ha vitt och silver själv. Tror att en lila löpare skulle bli finast! Jättessnyggt till silriga fat och ljusstakar!

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 3 Apr 10:48
    #11

    Vi har med lila,silver och turkost det vita räknar vi inte med då det lixom kommer naturligt i bröllop.

    Jag har lila,turkosa ljus stakar och sen kommer jag ha en silver löpare.

    Men i och med att du ska ha silvriga fat så passar det ju om du bryter av med lila löpare. det finns dekorväv på panduro jätte snygg amen det kostar ju lite det bästa är nog om man hittar någon gardin eller liknande man kan klippa och sy i..

  • kenttj­ej
    Äldre 17 Apr 11:42
    #12

    Lina o Peter skrev 2010-04-01 19:14:26 följande:


    Vi har också vitt, lila och silver och gifter oss den 19 juni. Vi kommer ha vita dukar, lila löpare (gardinvepan FLYN LILL från IKEA, 3 meter för 19 kr), vanliga värmeljus i ljuskoppen GALEJ (IKEA) och mörklila/plommonfärgade servetter från Dunilin (tror de heter aubergine eller nått). På festprogrammen har vi ett lila band runtom och vi kommer ha lila eller vita blommor.Jag bloggar om alla lila idéer och pyssel som poppar upp så kika gärna in om du vill. linalottan.blogg.se
    Vi kör med samma löpare som ni, gardinen från Ikea. Tror det blir jättesnyggt! Tänkte dock dela den för jag tror den blir för bred för våra bord annars.

    I övrigt har vi vita dukar, servetter och ljus samt 5-armade silverljusstakar eftersom restaurangen står för det. Jag knåpar ihop servettringar av silvrig ståltråd med pärlor i vitt och lila. På dem fäster vi placeringskorten med tunn silvertråd. Får se vad vi ska hitta på mer. Festprogrammen går givetvis också i lila.
Svar på tråden Ni som har/hade Lila och silver som färgtema..HJÄLP MIG!!