• Putte

Kinder-ägg

Är det någon som vet om det skulle funka att öppna ett kinder-ägg (väldigt försiktigt) för att sedan tas ur leksaken, lägga ringen i plastägget med frågan på en lapp och sedan återsluta det hela.

Har suttit och funderat på hur dom ser ut idag, men kan inte komma på om det är en "skarv" i choklad-ägget eller inte.

Till saken hör att min älskling är choklad-tokig och älskar kinder-ägg..

Kanske lite töntigt, men jag kan inte komma på hur jag ska fria... sitter här och vänder och vrider på förlovnings ringarna som jag har köpt..

• Svar på tråden Kinder-ägg
  • Odis

Det är en skarv i kinder ägget.
    Frågan är bara om du kan öppna det utan att ha sönder det, eftersom det är så tunt. Det är bara att köpa hem ett lass kinderägg och pröva.
    Lycka till!

• Majsan80

Vilken söt idé! Men det är nog jättesvårt att få isär ett Kinder-ägg. Kan du inte fråga på något konditori om de kan hjälpa dig?

• Helenak

Jag tror det kan gå, det fins en skarv. Det är väl ända sättet att äta dem på, göra två snygga halvar ;) Vilken kul idé. Jag tror den svåraste biten blir foliet kring ägget, men har du ett par i reserv kan det nog gå bra. :D

• mermaid

Det låter jättemysigt att fria så!

Och du kan genomföra dina planer eftersom det är en skarv i äggen. Jag har själv suttit och öppnat tio ägg och satt ihop dem igen. Det svåraste är att få folien att bli snygg igen så där rekommenderar jag största noggrannhet! Äggen kan man sätta ihop igen genom att fukta ena sidan lite och sedan försiktigt klämma ihop halvorna igen.

• sockerärtan

Jo, det är en skarv och det går att öppna i två delar om man är försiktig. Frågan är sedan om du kan få till pappret runt om igen så att det ser nytt ut!?

Kul idé!!

• syster_yster

Det är en skarv på kinderägget och man kan öppna det så att man får två halvor, men det är nog rätt svårt att få ihop det igen... fast värt några försök kanske det kan vara för det vore ju helt perfekt! :) Själv fick jag en chokladask (älskar också choklad) och då hade min blivande tagit upp plasten och lagt i ringarna och tagit bort de mittersta pralinerna på översta lagret och sedan klistrat igen plasten med papperslim... Det är klurigt med sådant - och mycket romantiskt!!!! Gör ett (eller flera) försök för lyckas du är det så uppskattat!! (tror i alla fall jag...)

• Putte

Då blir det till att öva!
    Såg i en affär att dom sålde 4 kinder för 20 kronor... får väl köpa ett helt berg och sätta igång! Jag har ju till den 15 augusti på mig då jag hade tänkt ställa frågan. :)

• Fröken Snurr

Lycka till! Det låter som ett mycket gott frieri!!!

• cybbeko

det är nog inte helt omöjligt, men lite pyssligt! Älskar kinder ägg och det är en skarv på mitten. Jag brukar kunna dela ägget i två halvor när jag ska käka! Du kan säkert pilla upp det försiktigt med en kniv. Frågan är hur man får ihop det igen. Det kanske går att smälta blockchoklad och limma ihop med det? Johanna =lat kock kanske har nåt förslag annars...

• Lucifer

Du har redan fått en massa tips som jag tycker låter bra. Tycker inte att det är det minsta töntigt utan riktigt omtänksamt och kärleksfullt att göra något som ens partner skulle uppskatta. Tycker att idén är jättebra.

Svar på tråden Kinder-ägg