• popcorn o dip

    Vart åka på bröllopsresa?

    Hej!
    Vi sitter och funderar på var man skulle kunna åka på bröllopsresa, men vet inte riktigt.. Gärna lite sol och bad samtidigt som man kanske vill ha lite shopping, "kulturella" rundresor med mat, dryck och sånt. Ja vad finns det för ställen egentligen?

  • Svar på tråden Vart åka på bröllopsresa?
  • jos2010

    För det första är det ju ganska stor skillnad när man ska åka.
    Vi åker på bröllopsresan först vid årsskiftet, så då måste man ju resa lite längre för att få sol och bad. Vi funderar på Centralamerika, kanske Dominikanska republiken. Men jag tror inte det finns så mycket mer är sol, bad och natur där. Mexico är ett annat alternativ vi funderat på. Där finns allt möjligt, jag skulle vara intresserad av att besöka de gamla indianlämningarna där. Får vänta och se vad researrangörerna har då nästa vinters resor kommer till försäljning.

    I fjol var vi till Thailand. Rekommenders nog varmt! Trevligt folk, god mat och många olika destinationer att välja mellan. Nackdelen är att det är så "vanligt". Och vi har ju redan varit dit en gång så...

    Sommarresor är jag sämre på men då är ju Medelhavet fint.

  • 100703 M och B

    Kontakta www.indcen.se
    Det är en resebyrå som tagit fram vår resplan och jag fick tips om dem från en annan bekant som också valde sin bröllopsresa efter dem. Skriv vad ni önskar och de kommer upp med förslag. Prisvärda är de också, i alla fall vad jag har sett av andra resebyråer!!

    Vi åker till Borneo i juli, först 4 dagar i Kuala Lumpur på fastlandet, sedan 13 dagar i Kota Kinabalu, 3 dagar i ett Nature Resort (orangutang-habitat!) och slutligen 5 dagar i Sandakan. :)

  • Kattpoet

    Det beror ju på hur mycke pengar ni har, vi är fattiga och kommer ta 2-4 dagar i min gamla hemstad , det är allt vi har råd med.

  • fryser

    vi åker till rom dagen efter,får 5 hela dagar för oss själva utan barn.. längtar o det ska bli spännande då ingen av oss har varit i rom tidigare.

  • Tokisen

    Vi åker till Bali 1 september
    men stämmer in dem andra, när har ni tänkt att åka och vilken prisklass?

  • popcorn o dip

    Vilken prisklass har vi inte bestämt än...Vi håller ögonen lite öppna för alla prisklasser... Och samma sak gäller när. Vi tittar mer efter vad vi tycker är intressant och vad resan innehåller för att ta ställning till pris, när och var om ni förstår vad jag menar =)
    Lättast kanske är att dela på det antingen solresa eller "stadsresa".. Kanske är svårt att få båda delarna...
    Hmmm...

  • eldstad

    Vi ska åka på kryssning på Nilen i Egypten är det tänkt. Jag har gjort resan förut och gillade den verkligen. Sedan tänkte vi ta en vecka extra med sol, bad och shopping i Hurghada och då göra en utflykt till Kairo. Kan varmt rekommenderas, väldigt romantiskt och avkopplande.

  • Plutten2010

    Vi vill kombinera både stad och sol så vi börjar med fyra dygn i New York och åker sedan vidare till Hawaii i 12 dygn.

    popcorn o dip skrev 2010-03-02 21:08:41 följande:


    Vilken prisklass har vi inte bestämt än...Vi håller ögonen lite öppna för alla prisklasser... Och samma sak gäller när. Vi tittar mer efter vad vi tycker är intressant och vad resan innehåller för att ta ställning till pris, när och var om ni förstår vad jag menar =) Lättast kanske är att dela på det antingen solresa eller "stadsresa".. Kanske är svårt att få båda delarna...Hmmm...
  • norrland 345

    Vi gifter oss 24 juli-10 och åker till Bali 4 aug =)

Svar på tråden Vart åka på bröllopsresa?