• FruBerg

Resa med eller utan barn?

Vi tänkte resa iväg i sommar, vi är redan gifta men nu vill vi ha de mysigt och komma bort!

De ska passa att åka med vår son på 2½år eller så åker vi ensamma i 2nätter..

Har ni något tips?

Är sugen på fredrikshavn badhotell 2 nätter för de har underbara affärer och så fina kläder, samtidigt som de kunde vara mysigt att få ensamtid..funderar på bilresa till danmark men de är ju en bit.

Bor norr om gbg, behöver verkligen tips.
    De är ja som kommer få bestämma och ja hittar inget.
    Vill gärna ha lite olika saker så får mannen bestämma resten

• Svar på tråden Resa med eller utan barn?
  • FruBerg

fredrikshamn skulle kosta 4000kr dessutom, vill gärna komma billigt undan

• Veras föräldrar

Vi har samma "problem". Vi gifter oss i början av augusti och har en vecka då vi funderar på att åka bort med vår då 14-månaders dotter eller så tar vi en eller två övernattningar själva. Så mysiga förslag till båda alternativen mottages gärna! Vi bor i Östergötland.

• marina86

tyvärr är ju badhotellet ganska så dyrt tycker jag. 4000 kr för två nätter i danmark. Ryanair har ju väldigt billiga flyg biljetter om man kan åka udda dagar som vardagar och till många destinationer så betalar man för hotell rummet och inte per person som sverige. Jag kollade på flyg till milano för ett tag sen och då var priset 20 kr/pers t&r inkl skatter och avgifter. Hotell för två nätter fanns ju i massa olika priser.

Vi åkte till london med ryanir och de kostade oss t&r 500 kr med alla avgifter.

Eller en sista minuten i april/maj brukar ju ligga runt 1000 kr beroende på väder å lite sånt men har man tur så ligger de runt 1000-1500!

• FruBerg

vi vill gärna hålla oss i sverige eller kanske danmark...
    de är himla dyrt till danmark annars hade vde vart mjysigt att va där 2nätter, tåg till köpenhamn men de är ju svindyrt

• FruBerg

kan ju ge lite tips som vi hade velat göra om vi inte behövde bry oss om vart de ligegr eller kostar, de kanske kan passa någon annan.

Badhotellet i fredrikshamn, underbart mysig stad och roligt för vuxna och barn!

Köpenhamn, Aalborg, stockholm, skara sommarland,

Nja, de är de ja kommer på. Lite för ensamtid eller för de som vill ha med sig barnen

• FruBerg

Hotell vanilj i gbg hade ja otroligt gärna åkt till!
    Mysigt, billigt...tyvärr bara några mil härifrån så skulle tröttna på de man sett så många ggr och vilja åka hem..

• marina86

då har jag nog inga bra tips eftersom både sverige och danmark är dyrt. Hur gamla är barnen??

Gustavsvik sverigen bästa äventyrsbad i örebro, kanske kan vara något eller de nya i sälen, experium heter de. En jätte anläggning med bad och bowling, sveriges första våg surfing, restauranger å mycket mycket mer. de är ju även fint i sälen på sommarn.

Weekend i sthlm med grönan, junibacken, skansen, kryssning till finland eller mariehamn (brukar ju vara gratis eller väldigt billigt) eftersom i sthlm är de stor konkurrans bland rederierna inte som i gbg där vi bara har stena!

Jag hade visst några tips!

Svar på tråden Resa med eller utan barn?