• Hemligbrud77

Kidnappningstips önskas!

Vi ska ha möhippa för en kompis i vår, i Sthlm. Vi kommer att kidnappa henne genom att ringa på dörren kl 8 på morgonen, ställa en väska i utanför dörren och ta hissen ner innan hon öppnar. Hon kommer, under ca en timme, själv att bege sig från plats till plats där hon får olika uppdrag, bl.a. be om äktenskapsråd inför det stundande äktenskapet - men vad kan man mer göra?! Någon som har några förslag? Det kommer vara ganska tidigt som sagt, en lördag morgon i Sthlm.
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Kidnappningstips önskas!
  • annaochmias

Hm, tidigt en lördag i Sthlm... Centralstationen lär det ju ändå vara full rulle på så dit kan ni ju skicka henne för att sälja egenplockade blommor, kanske?

Vad är det i väskan, förresten? Kläder och slöja hon ska ha på sig? För annars kan ju det vara en del av uppdraget, att hon ska ta sig till olika ställen med hjälp av (lätta) ledtrådar där ni gömt grejer hon ska ha på sig.

• Sebastiána

Hmmm... Ni har ju redan bestämt hur ni ska kidnappa henne...

• Jojjo82

Några tips:

- Skattjakt/Bingo - t.ex. ta en bild på en kändis, hitta 10 förbrukade SL-remsor, hitta en person med samma namn som en själv och få denna att skriva en autograf etc.

- Tipsrunda - t.ex. "Hur många olika sorters kondomer säljer Pressbyrån?"

- Samla in pengar genom kanske något uppträdande (om ni känner att hon är en person som inte skulle tycka att det är pinsamt eller obehagligt) eller genom att sälja grejer.

- Hitta till olika t-banestationer genom olika ledtrådar. T.ex. "Gudaslät" = Odenplan. Väl framme där får hon skicka ett MMS på T-baneskylten och då får hon nästa ledtråd.

• Hemligbrud77

Oj tack så jättemycket Jojjo82! Skitbra grejer verkligen! Nu känner jag mig trygg

Tack!

• Jojjo82

Varsågod och lycka till

Hemligbrud77 skrev 2010-03-01 17:35:13 följande:
    Oj tack så jättemycket Jojjo82! Skitbra grejer verkligen! Nu känner jag mig trygg Tack!
  • hoodilady

Jag är hemskt ledsen, men jag skulle tycka det var jättetråkigt att tillbringa en hel timme från kl 8 på en lördagsmorgon (på min möhippa) helt ensam!!! Kan ni inte klä ut er till livvakter eller nåt sånt o följa med henne på hennes uppdrag? Då kan ni klä ut henne till nån cool kändis också!

Bara ett tips..

• 100703 M och B

Ett annat tips är att hon får en ledtråd till nåt ställe, där väntar en från möhippegänget med en ledtråd till nästa ställe/uppdrag. Och när hon kommit dit står nästa person där och så vidare..

Då är hon bara själv den första lilla stunden det tar för henne att hitta plats nummer 1 samt att det blir en överraskning vilka som kommer vara med steg för steg liksom. :)

• blivandefrugan

Måste nog hålla med föregående skribent att det är inte kul att själv ränna runt utan att ni istället hakar på ev. en efter en as she goes along

• Eriane

Livvaktsidén och att klä ut henne till kändis låter jättekul tycker jag. Nåt sånt skulle jag vilja ha

• mountainleaf

*ryser*

Hoppas verkligen inte jag råkar ut för en såndär möhippa..Jag avskyr allt vad förnedring och "uppdrag" heter...hur roligt det än är. Ingen ska ha roligt på min bekostnad den dagen. Det är meningen att det ska vara trevligt och mysigt...
    Men det är ju jag....
    Hoppas hon tycker det är kul!

• 23maj2009

Åhh en sån här hippa skulle jag vilja ha!
    Gärna skulle jag vilja dra iväg långt också..
    Men alla är vi verkligen olika..

Svar på tråden Kidnappningstips önskas!