• ThereseR

Romantiska pianostycken

Hjälp mig genom att slänga in förslag på romantiska pianostycken.

Yiruma- River flows in you ska jag spela själv under vigseln men jag behöver förslag till ingång och utgång och eventuellt något mer. (Vilket jag såklart inte spelar själv:)

• Svar på tråden Romantiska pianostycken
  • Fjosok

Nocturne i Ess - Chopin

Svår att spela men oj vad vacker

• ThereseR
    Fjosok skrev 2010-02-26 10:27:01 följande:
    Nocturne i Ess - ChopinSvår att spela men oj vad vacker
    Är det den här?

Den är jättefin!

Vi har två konsertpianister med bland gästerna så jag hoppas att någon av dom kan tänka sig ställa upp och spela:)
  • Fjosok

Asså, om du säger vad du menar med romantiskt? Klassiskt? Ballad? pop? Så kan jag som pianist hjälpa dig.

Bara det att de tär extremt brett med bara "romantiskt"

• Rapsbrud

Vi tänker ha Johannes Brahms Vals nr 15 som utgångsmusik, dock spelad lite långsammare & inte lika intensivt som i den här versionen:

• ThereseR
    Fjosok skrev 2010-02-27 13:34:44 följande:
    Asså, om du säger vad du menar med romantiskt? Klassiskt? Ballad? pop? Så kan jag som pianist hjälpa dig.Bara det att de tär extremt brett med bara "romantiskt"
    Jag menar romantiskt klassiskt. Inte pop eller något annat vokalt. Bara piano:)
  • Fjosok

Kolla in Lyriske stykker av E Grieg.

• ThereseR
    Rapsbrud skrev 2010-02-27 13:56:14 följande:
    Vi tänker ha Johannes Brahms Vals nr 15 som utgångsmusik, dock spelad lite långsammare & inte lika intensivt som i den här versionen:www.youtube.com/watch
    Jättefin! Kan tänka mig att den är stämningsfull i lite softare framtoning- bra val!
  • ThereseR
    Fjosok skrev 2010-02-27 22:10:43 följande:
    Kolla in Lyriske stykker av E Grieg.
    Hittade ingen jag föll för bland dom direkt. Hade du någon särskild i åtanke?
Svar på tråden Romantiska pianostycken