• lenaed

    mens efter p-ring användande

    Hej på er jag önskar lite svar på mina funderingar.. Jag har använt p-ring eller nuva ring som det heter under ca 5 år. Har varit jätte nojd med den. Nu börjar vi dock gå i lite barn tankar och första steget är ju så klart att då sluta med preventivmedel vilket vi gjort. Jag tog ut ringen för ca 2 månader sedan och har missat två menstrationer. Har alltså inte fått någon mens sedan jag tog ut den. Har dock haft mensverk under rätt id i cykeln men sen händer inget mer. Innan jag började med ringen så hade jag väldigt regelbundna menstrationer och vad barnmorskan sagt så brukar man gå tillbaka till så som det var innan man började med ringen.

    är det någon som har erfarenhet av liknande?? Är det så att trots att jag inte får någon mens ändå kan ha ägglossning? Är det ok att försöka bli gravid fast mensen inte kommer?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden mens efter p-ring användande
  • CeKe

    Ingen aning, men ta kontakt med en barnmorska! Det skulle jag ha gjort för att ställa frågorna till nån som verkligen kan...

  • Pyttsan

    Om du tog ut ringen innan den skulle ut så kan det strula till cykeln lite. Eller tog du ut ringen när den skulle ut, fick "hormonmensen" och har sedan dess inte fått din mens?

    Det är ok att bli gravid trots att mensen inte kommit igång, tar det så tar det. Men kommer inte mensen igång och du inte är gravid på ytterligare nån månad skulle jag gå till gyn. Och såklart om du är orolig!!

    mvh

Svar på tråden mens efter p-ring användande