• viktor­iachri­stian
    Äldre 23 Feb 12:42
    2225 visningar
    9 svar
    9
    2225

    21 augusti 2010

    Några som ska gifta sig detta MAGISKA datum 21/8-2010?

    Vill ni följas åt? Det är BARA 6 månader kvar nu!

    Hur långt har ni kommit?

  • Svar på tråden 21 augusti 2010
  • Björkh­olm
    Äldre 23 Feb 13:20
    #1

    Hej hej!

    Jag skapade en sådan tråd för några dagar sedan, men den har hamnat långt ner nu.

    Vi ska gifta oss den 21 aug och jag konstaterde just igår att om sex månader är jag fru Hjoberg. hahah

    Vi ska gifta oss i Grödinge kyrka 14.30.

    Har bokat lokal, klänningen är köpt, kollat på ring, bestämmt att vi ska laga mat själva och ha buffé.

    Vi väntar på våra inbjudningskort som vi ska skicka ut i dagarna, vi har nämligen inte berättat att vi ska gifta oss ännu =)

    Tänker på bröllopet hela tiden, har svårt att släppa tankarna. Mycket att planera, men allt känns väldigt roligt!

    Hur långt har ni kommit i planeringen och var ska ni gifta er?

  • pernil­lamo
    Äldre 23 Feb 16:59
    #2

    Hej hej!

    Vi ska också gifta oss 21/8, det närmar sig så sakteliga.
    Vi ska gifta oss i Visby, det mesta är klart men det är såklart en massa "finlir" kvar. Väntar också på att inbjudningarna ska komma så vi kan skicka ut dem.

    Trevligt att se er här!

  • viktor­iachri­stian
    Äldre 23 Feb 17:10
    #3

    Ska ni skicka ut inbjudningarna snart?

    Är det inte för tidigt?

    Inte aktuellt med ett Save-The-Date kort alltså!! :)

    Har ni köpt inbjudningskort från ngt företag? Callig.....?

    Jag funderar på ett kort därifrån Unicque Tintoretto Naturvit, men jag vet inte, för det verkar ta sådan tid innan korten kommer hem. Och är det dags att skicka inbjudningarna redan nu så är det ju lite brått!!!!

    Kanske kan man göra de själv men jag är ju så OPYSSLIG!!!

  • pernil­lamo
    Äldre 23 Feb 17:16
    #4

    Anledningen till att vi skickar ut dem tidigt är för att vi ska gifta oss i Visby och alla våra gäster måste åka dit och alla måste boka boende, så därför är vi ute i väldigt god tid så det finns plats för alla och att de kan planera ev. semester.
    Har beställt från inbjudningskort från kortdesign.

  • Björkh­olm
    Äldre 23 Feb 19:36
    #5

    Vi har beställt kort från spira design. Lite i dyraste laget, men väldigt fina!

    Våra kort skickas i slutet på nästa vecka.

  • viktor­iachri­stian
    Äldre 23 Feb 20:38
    #6

    Var ska ni gifta er?

    Vi har bokat Råda Säteri utanför Göteborg och även Råda Kyrka.

    Vet eg ingenting om dessa platser men det verkar bra. Fick bra magkänsla när vi var där och kollade.

    Vi har inte kommit så långt tycker jag om man jämför med andra.

    Jag har tex ingen klänning. Ska försöka få barnfritt för att åka iväg en fredag dag. Har ni fixat era kläder?

  • Sommar­brud20­10
    Äldre 23 Feb 20:41
    #7

    Hej!
    Vi gifter oss 21/8-10 och jag tror jag sagt till alla i min omgivning de senaste dagarna att nu är det bara sex månader kvar!
    Vi har bokat festlokal; Krusenberg Herrgård i Uppsala. Våra inbjudningar går ut i april. Vi skickade ut Spara Datumet kort i höstas. Kontaktat vigselförättare, fotograf, DJ och solist men dessa är inte bokade ännu. Vigselring är vald men inte klänning.

  • Björkh­olm
    Äldre 23 Feb 21:21
    #8

    viktoriachristian
    Jag tycker inte att du ska känna dig stressad. ett halv år är lång tid och jag lovar att du kommer att hinna med. Anledningen till att jag tror att så många är ute i såååå god tid är för att det är så speciellt att planera ett bröllop och man vill suga lite på den karamellen en lång tid. Jag tror snarare det är det som styr att så många planerar år i förväg, inte att det faktiskt tar den tiden att ordna allt som man vill.

    Jag kännde mig jättestressad när jag såg hur långt alla hade kommit i sina planeringar, men med lite eftertanke inser jag att det finns gott om tid.

    Hoppas du får en ledig tid snart så du kan prova klänning och få ett hum om vad du vill ha. det är så roligt!!

    Lycka till!

  • annnat
    Äldre 23 Feb 22:22
    #9

    Här är en till som skall gifta oss den 21 aug -2010 i Vintrie i Malmö

    Har fixat klänning,kläder till tärnor och näbbar,lokal,mat,blommor,frisör och tittat på ring men det är mycket kvar...

    Skall göra inbjudningskorten nästa vecka så det blir väl att skicka ut dom i mars någon gång

Svar på tråden 21 augusti 2010