eldstad skrev 2010-02-23 10:25:53 följande:
Jag har varit på Nilenkryssning i Egypten och vi kommer att åka på just den kryssningen på vår smekmånad. Vi kommer antagligen åka i höst eller vinter. Rekommenderar ej att åka på sommaren då det inte blir så mycket kryssning av det, båten kan inte åka hela vägen då de utför service på slussar och så.Det är mycket bekvämt att vara på båten, mysigt att sakta åka längsmed Nilen. När man inte orkar sola uppe på däck så kan man ta en drink i baren eller ligga i sin egen hytt och titta ut genom fönstret. I stort sett varje dag var man på utflykter men både lunch och middag var på båten. Sedan brukade man oftast ha några timmar ledigt att sola. Både jag och min M2B gillar historia så vi är ju intresserade av rundturerna och sola mer än några timmar per dag vill vi nog inte. Solen ser man hela tiden även när man är ute på rundturer så brun blir man iaf. Jag lyckades t.o.m. bränna mig efter en heldag på däck, märkte inte att solen var så stark eftersom det fläktade när vi åkte. Det är mycket romantiskt och man blir hela tiden omhändertagen och
ompysslad.Vi kommer dock komplettera med en vecka sol och avslappning i Hurghada samt besök i Cairo, för det är alltid något på gång på båten.
Exakt den resan jag skulle vilja göra! Låter helt perfekt, att kunna sola några timmar om dagen men samtidigt få ta del av historian/kulturen i Egypten!
Vi vet dock inte hur mycket av våra besparingar vi kommer ha kvar efter bröllopet + att vi önskar oss pengar till resan i present men det kanske inte gör så mycket om det ändå är bättre att åka till hösten!
Vet ni hur mycket ni får ge för denna resan? (Nilenkryssningen+ veckan i Hurghada o Cairo)