• viktoriachristian

Halterneck?

Jag har bara prövat EN klänning och blev lite kär i den!!!!!
    En halterneck a-line från Forever Yours. Satt som en diamant på mig - tycker jag....

Men jag måste ju testa fler klänningar för att se vilken modell som passar bäst!

När passar halterneck?
    När väljer man en klänning med liten ärm?
    Vem passar bäst i ärmlös klänning?

HJÄLP mig genom att tipsa om former och klänningar!!

• Svar på tråden Halterneck?
  • Niini

Köp Amelia brud & bröllop, de hade en lite guide om hurudan klänning olika kroppsformer ska ha. Den kanske kan hjälpa dig i ditt sökande :)

• zkorpan

Hej. Har själv köpt en halterneck brudklänning. Jag blev förälskad direkt :) Fick hjälp en en superduktig och erfaren expedit. Hon sa att min kroppsform passar till halterneck. Jag är då kort. Med halterneck blir fokusen högre upp och man verkar då bli längre. Med axelbandlöst blir fokusen längre ner och jag verkade då vara mkt kort. Självklart vill jag ju vara längre :)Men det är säkert olika vad man passar i men dessa råd gav min expedit mig.

• Nordiskbrud

Det enda som funkar är att pröva Det är så olika och det är inte alls säkert att det guider säger stämmer.

• Niini
    Nordiskbrud skrev 2010-02-23 11:52:38 följande:
    Det enda som funkar är att pröva Det är så olika och det är inte alls säkert att det guider säger stämmer.
    Det är förståss riktigt sant! Som zkorpan skrev passar hon som kort i halter men inte i axelbandslöst. jag ser för jävlig ut i halterneckklänning! O min brudklänning är en axelbandslös som jag passar perfet i! Men jag tycker guiden funkade bra som en liten riktlinje var man skulle kunna börja :) O i mitt fall hade den helt rätt!
  • Niini

Kan väl kanske säga också att jag är endast 163 cm o smal..

• ängeln24

Jag var inne på Bröllopskällan i Stockholm igår och fick väldigt bra hjälp.
    Jag trodde att jag endast passade i klänning med ärm (som ett linne) men jag fick prova halter-neck och axelbandslös och passade i alla! Det gäller bara att få bra hjälp och våga prova nått nytt.

Lycka till!

• viktoriachristian

Försäljaren (en något puschig sådan!) sa att jag som är så bred över axlarna (mycket markerade "simmaraxlar") och med smal midja samt relativt lång ca 175 cm passar utmärkt i halterneck.

Jag ser nog ut som ett långt timglas! Ha, ha, ......

Men jag är så dålig på design och mode. Har mest jobbarkläder....

Tack för alla era kommentarer och svar. Ska försöka ta en dags semester och lura iväg på klänningsjakt!

Svar på tråden Halterneck?