• fru augusti

Två släta ringar. Tråkigt?

Jag har funderat och funderat och kommit fram till att jag nog vill ha en slät vigselring. Jag har lite svårt för när det blir för "pråligt" och jag gillar ingen av ringarna jag tittat på så där jättemycket. Det finns fina diamantringar med små stenar, men ingen jag blir alldeles till mig över. Är det väldigt tråkigt, tycker ni, med två släta ringar? Har alla diamanter i sina vigselringar?!

• Svar på tråden Två släta ringar. Tråkigt?
  • Gwendolyn

Nej, alla har inte stenar i sina vigselringar, jag har det inte och det är inte ett dugg tråkigt.
    För mig är det de klassiska, så ska bröllopsringar se ut.

• fru augusti

Jag håller med dig! Man ser verkligen gift ut med två släta ringar! Är dina precis likadana? Jag funderade på att ha vigselringen lite smalare, men lika "hög" och samma rundning.

• Fröken Ur

Hej, absolut att man kan ha en slät vigselring!

Jag ska ha en slätvigsel ring, 3mm, i vitguld, men med 7 st små diamantar på ovansidan av ringen!!! Då får jag precis som jag vill, en slät ring med inte för mycket glitter men ändå lite speciell!

Min förlovningsring är 5 mm i rött guld...så jag tror att det blir kanonfint! Känner mig så nöjd.

• Mie

Jag tänker också ha två slätta ringar, dels för jag tycker det är snyggt, men även att de ringarna ska man ju alltid ha på sig. Då har jag hellre en finare ring som man kan ta på sig när man ska bort etc.

Jag skulle dessutom inte vilja ha en ring med en stor sten, för jag tänkter på en TV serie som gick för en herrans massa år sedan, Falcon Crest där en dam hade en stor diamantring, och hon skulle dyka ner i poolen för att hämta barnens leksaker och där nere fastnar hon med ringen i brunnen på botten och kommer inte upp. Det är lite knäppt att tänka så, jag vet, men den scenen har fastnat hos mig.........

• Anna_A

Jag tycker det är jättesnyggt med släta vigselringar, det enkla och stilrena är oftast vackrast tycker jag.

Själv tänker jag nog ha en slät ring med någon eller några nedsänkta diamanter i, så det glittrar lite iaf...

• TeaSpoon

Det är estetiskt tilltalande tycker jag!! Hade vi valt en slät förlovningsring så hade jag valt en slät vigselring också!

• Evangeline

Jag gifter mig för andra gången och förra gången hade jag två helt släta ringar och trivdes jättebra med det, men denna gång vill jag göra det annorlunda och nu ska jag ha diamanter minsann!!!

• Popflickan

Jag har en vigselring utsmyckad med tre nedsänkta små rubiner i hjärtformation! Jag ville inte ha en helt slät ring, men inte för mcyket heller.

Rött är min favoritfärg, och att ha ett litet rött hjärta i ringen kändes perfekt, och är verkligen superfint!

//Lena

• AVS

Hej,

Jag har så nära släta ringar man kan komma med tillägget att de är mönstrade.

Jag klarar inte av 'julgranspynt' (förlåt till er som har annan smak än mig) och definitivt inte till vardags, varför vi redan vid förlovningen valde en enkel och praktisk ring, för daglig användning.

• Electric Lady

Vi har släta förlovningsringar, halvsmala, och ska ha breda släta vigselringar. Håller med om att det är så det "ska" se ut.

Tycker att det är ett symboliskt värde i det hela. Ringarnas betydelse finns i gravyren på insidan, bara för mig. De är inte pråliga utåt, för att visa upp sig. Det är en kärlekssymbol tycker jag.

Sen måste det vara ohygieniskt med små skrymslen i en ring man har jämt?

Svar på tråden Två släta ringar. Tråkigt?