• ThereseR

Billigt fint tyg till DUKAR

Tänkte bara dela med mig om ett tips för dig som vill ha dukar i material som ser lite fint ut.

Min svärmor har länge köpt tyger på JYSK, i krossad sammet. Dukarna ser riktigt festliga ut och lite glansiga. De finns i jättemånga färger och är billiga. 5meter kostar 149:- (dvs ca 30:-/m) men brukar säljas för halva priset i perioder- så håll ögonen öppna!

15:-/m kommer man nästan inte under någonstans om man inte köper knoppa-lakan.

Jag ska själv ha de cremefärgade och min svärmor brukar ha de grå/vita.

• Svar på tråden Billigt fint tyg till DUKAR
  • NiVi

Tack för tipset! De gröna kommer passa perfekt till vårt färgtema! Ska dessutom ha det som löpare över vita knoppalakan så en bredd blir nog nästan 3 bredder tillslut! Mycket billigare än den dekorväv som jag hade tänkt innan!

• TheSecret

Jag har köpt det tyget! För halva priset. Ska göra löpare och stolsöverdrag av mina tyger :) Och lite tygdekoration till vigselplatsen ;)

• NiVi

eller detta kanske? 99 kr för 5 meter!

• ThereseR
    NiVi skrev 2010-02-19 23:24:32 följande:
    Tack för tipset! De gröna kommer passa perfekt till vårt färgtema! Ska dessutom ha det som löpare över vita knoppalakan så en bredd blir nog nästan 3 bredder tillslut! Mycket billigare än den dekorväv som jag hade tänkt innan!
    [/citat]

Det är perfekt att de finns i så många olika färger, just med tanke på färgtema:) Funderar på att köpa det gröna och ha det till honörsbordet för att bryta av lite mot det vita.
    TheSecret skrev 2010-02-19 23:27:35 följande:
    [citat]
    Jag har köpt det tyget! För halva priset. Ska göra löpare och stolsöverdrag av mina tyger :) Och lite tygdekoration till vigselplatsen ;)
    Blir säkert toppen!
  • ThereseR
    NiVi skrev 2010-02-19 23:29:59 följande:
    eller detta kanske? 99 kr för 5 meter!
    Du glömde länka...;)
  • Pärlis

Vet inte var TS bor, men i Malmö finns en tygaffär som heter Stoff o Stil och de har jättemånga fina tyger och är billiga. Där ska vi nog köpa ifrån =)

• Pärlis

Oj, nu såg jag att TS inte ens frågade efter tips, utan tipsade själv, haha. Jag skyller på att jag är uppe för tidigt en lördag, hehe. =P

• ThereseR
    Pärlis skrev 2010-02-20 08:54:08 följande:
    Oj, nu såg jag att TS inte ens frågade efter tips, utan tipsade själv, haha. Jag skyller på att jag är uppe för tidigt en lördag, hehe. =P
    Haha, det är lugnt! Tack så mycket för tipset ändå:) Kanske kan det hjälpa någon annan (jag bor i Göteborg så det blir lite långt i vilket fall...;)
  • ThereseR
    NiVi skrev 2010-02-20 10:46:24 följande:
    haha skyller på den sena timmen! Här är länken www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    Det har jag också tittat på:) Tycker den gröna nyansen är jättefin... De andra också såklart. Men har letat efter gröna nyanser jag gillar.
  • KatjaB

Är det bara krossad sammet eller finns det andra material i 5-mters bitar också?

• ThereseR

På Jysk? Jag vet inte riktigt. Tror det finns några andra, men inget stort utbud direkt. Men det är värt ett besök att kolla:)

• NiVi

Ja det gröna eller det i guld blir det nog för oss! Vi har guld och gröna skogar som tema och ska ha vita knoppa lakan som dukar och stolsöverdrag så tänkte jag sy löpare av det här tyget...blir nog guld för sen blir det mycket andra gröna dekorationer!

ThereseR skrev 2010-02-20 15:35:17 följande:
    Det har jag också tittat på:) Tycker den gröna nyansen är jättefin... De andra också såklart. Men har letat efter gröna nyanser jag gillar.
  • ThereseR
    NiVi skrev 2010-02-20 17:17:44 följande:
    Ja det gröna eller det i guld blir det nog för oss! Vi har guld och gröna skogar som tema och ska ha vita knoppa lakan som dukar och stolsöverdrag så tänkte jag sy löpare av det här tyget...blir nog guld för sen blir det mycket andra gröna dekorationer!
    Hihi, vilket roligt tema!:) Vi kanske borde ha "en dans på rosor" som har rosa och grönt då?;) Vi ska ha rosa rosenblad som "löpare"/bordsdekoration på dukarna, som planerna ser ut nu
  • Eftertioår

Men åh vilken bra tråd !! Har precis börjat funderat över detta med dukar och här var ju massor av bra tips. Om jag får låna tråden lite så undrar jag vilket av följande tyger ni tror passar bäst som duk:

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=223766&sellingflag=Prediction&ST=Predictor%20-%20proddet1&pos=Predictor%20-%20proddet1%20-%20Pos%202

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=200034&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Får nog bli en tur till Jysk också och kolla in velouren.

• ThereseR
    Eftertioår skrev 2010-02-21 06:15:54 följande:
    Men åh vilken bra tråd !! Har precis börjat funderat över detta med dukar och här var ju massor av bra tips. Om jag får låna tråden lite så undrar jag vilket av följande tyger ni tror passar bäst som duk:www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxwww.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxFår nog bli en tur till Jysk också och kolla in velouren.
    hej! Jag vet inte alls vad det första tyget är för typ av material, men det ser lite mattare ut än det andra. Det andra tyget har diskuterats lite här ovan och jag tror att det skulle bli skitfint, men det beror på vilken "look" man är ute efter.

Någon som vet vad mn kan jämföra första tyget med? Svårt när man inte kan känna på det:)
  • NiVi

Haha ja absolut en dans på rosor!

ThereseR skrev 2010-02-21 01:02:21 följande:
    Hihi, vilket roligt tema!:) Vi kanske borde ha "en dans på rosor" som har rosa och grönt då?;) Vi ska ha rosa rosenblad som "löpare"/bordsdekoration på dukarna, som planerna ser ut nu
  • KatjaB

åh! ibland gillar jag BT lite extra mycket.. köpte från nedersta länken rosa tyg.. såå fint!

Eftertioår skrev 2010-02-21 06:15:54 följande:
    Men åh vilken bra tråd !! Har precis börjat funderat över detta med dukar och här var ju massor av bra tips. Om jag får låna tråden lite så undrar jag vilket av följande tyger ni tror passar bäst som duk:www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxwww.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxFår nog bli en tur till Jysk också och kolla in velouren.
  • ThereseR

NU HAR JYSK RABATT!! :) 5m kostar 50 (!!) :- istället för tidigare 149... (och tidigare reapris 79:-....:)

Svar på tråden Billigt fint tyg till DUKAR