• fiffen

Guldpris i Egypten?

Om en vecka(!) åker jag och sambon till Egypten (hughada) och funderade på att köpa nya förlovningsringar då guldpriset ska vara mycket lägre där och de ringar vi har nu är väldigt tunna.

är det någon som vet hur mycket billigare det är? jag har sökt på internet men inte hittat någon ny information, kanske är det någon utav alla blivande brudar där ute som har bättre koll än mig? :)

• Svar på tråden Guldpris i Egypten?
  • anne på grönkulla

Jag kan inte hjälpa dig med uppgifter om priser tyvärr, men jag kan konstatera att det går att köp abra grejer, men man ska veta vad man är ute efter och man ska kolla vad det är man verkligen får. T ex är det inte alls lika självklart att få 18 karats guld som hemma, det kan lika gärna vara 14 eller 22. Och det spelar ju in dels om man ska kombinera den med en annan ring, dels för priset. Var en frågvis, medveten köpare!

• fiffen

tack för tipset! ska tänkta på det när vi kikar! :D

• pinglan29

Glöm inte att pruta! jag köpte ett hänge i guld. Nefertiti... Prutade rejält! När man kommer in i en butik i egypten är dom nästan alltid två i butiken...Dom frågar var man kommer ifrån... Sweden! o Nice..haha..då höjer dom priset till det dubbbla när man frågar vad det kostar, för dom vet att vi har blivit tillsagda att pruta till hälften så egentligen skall du bara betala en tredjedel av priset( det är inte ofta det finns prislappar på).... Men dom har väldig mycket vackra annorlunda smycken i Egypten. Man kanske skall säga att man är från något annat land för att få ner priset..??? men vilket?

• fiffen

haha, ja.. bra fråga, Norge? ;) är nog samma sak. det gäller nog bara som sagt att vara en tuff förhandlare!

• blivande mrs Dahlström

jag måste bara säga att det är mycket smart att köpa guld i Egypten. Jag och min m2b var i El Gouna 30min från Hurgada i oktober, och där köpte vi ett par örhängen i guld med briljanter och min vigselring också i guld som har två rader med briljanter. Han betalade 2800 för hela kalaset och då är det rejäla breda och tunga smycken.ringen är ca 6mm bred och örhängena ca 3,5mm breda.

hoppas verkligen att du hittar något =D

Svar på tråden Guldpris i Egypten?